1 stycznia 2022 roku weszło w życie rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska, które precyzuje warunki utraty statusu odpadu dla destruktu asfaltowego. Ten materiał, powstający podczas frezowania nawierzchni asfaltowej w ramach remontów i przebudowy dróg, jest jednym z kluczowych surowców, który może być ponownie wykorzystany. 

Jak mówi Barbara Dzieciuchowicz, prezes Zarządu Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa: – W styczniu 2022 r. weszło w życie Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z 23 grudnia 2021 r. w sprawie określenia szczegółowych warunków utraty statusu odpadów dla destruktu asfaltowego. Na etapie legislacyjnym zgłaszaliśmy uwagi do projektu tego rozporządzenia, niestety większość nie została uwzględniona przez ministra klimatu i środowiska. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaczęła już wprowadzać wymóg korzystania z destruktu asfaltowego w przetargach dotyczących przebudów i remontów dróg, co obejmuje inwestycje, gdzie frezuje się nawierzchnię asfaltową, a przetargi zawierają wymóg procentowego wykorzystania materiału pochodzącego z frezowania. 

Niestety, w praktyce pojawiają się trudności z wdrażaniem tych przepisów. – Wystąpiły problemy i wątpliwości związane z korzyst...