Zmieniony podział kompetencji pomiędzy organy administracji publicznej w wielu sprawach związanych z ochroną środowiska powoduje szereg wątpliwości. Zmiany te dotyczą przede wszystkim przeniesienia części kompetencji, leżących dotychczas w gestii wojewody, na marszałka województwa, i obejmują regulacje wynikające z kilku ustaw oraz modyfikują zakres uprawnień innych organów.

Do kompetencji starosty należy m.in. wydawanie decyzji zobowiązujących do prowadzenia dodatkowych pomiarów wielkości emisji z instalacji.


Ustawa z 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska – P.o.ś. (tekst jednolity – DzU z 2008 r. nr 25, poz. 150) zakłada, że zadania przewidywane jej przepisami realizowane będą przez „organy ochrony środowiska”, przy czym sprecyzowania tego pojęcia i przyporządkowania określonym organom oznaczonych zadań (ustalenia ich właściwości) dokonano w dziale I tytułu VII. Pod tym pojęciem ustawa rozumie organy administracji powołane do wykonywania zadań publicznych z zakresu ochrony środowiska (art. 3 pkt 15), przy czym dla potrzeb wykonywania przepisów ustawy organami administracji, poza centralnymi i terenowymi organami administracji publicznej, mogą być także inne podmioty, gdy zostały powoła...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?