Zarządzanie reklamami w mieście inteligentnym
Jednym z istotniejszych wyzwań polskich miast ? zwłaszcza tych, które aspirują do miana miasta inteligentnych ? jest zrównoważone zarządzanie krajobrazem i przestrzenią. Te elementy środowiska mają duży wpływ na jakość życia mieszkańców oraz w znacznym stopniu decydują o charakterze miasta.
Pierwsze polskie miasta uchwaliły już uchwały krajobrazowe, kolejne kilkadziesiąt nad nimi pracuje. Wyzwaniem kolejnych miesięcy będzie efektywna obsługa deklaracji reklamowych oraz weryfikacja, czy właściciele reklam dostosowali się do postanowień uchwały krajobrazowej. Jak jednak pokazuje praktyka, cały czas wyzwaniem dla polskich miast są nielegalne reklamy w pasie drogi.
Przestrzenny chaos
Niestety, krajobraz i przestrzeń polskich miast są stale dewastowane przez różnego rodzaju reklamy i urządzenia reklamowe, tj. billboardy, banery, szyldy, płachty, konstrukcje reklamowe oraz reklamy świetlne. Dodatkowo obserwujemy wzrost stosowania ogrodzeń, w szczególności betonowych. Jak stwierdzono w Raporcie Najwyższej Izby Kontroli ?Kształtowanie krajobrazu i przestrzeni publicznej w miastach? z 28 grudnia 2017 r., ?jednym z wyzwań w zagospodarowaniu polskich miast jest chaos przestrzenny, estetyczny i wizualny, który przekłada się na ich negatywny obraz. Niedostatecznie lub nieskutecznie kontrolowany sposób korzystania z przestrzeni publicznej przez reklamodawców występuje zarówno w obszarach zabudowy miejskich, nawet będącyc...