Ogłoszenia o przetargu

Pierwszym dokumentem w procedurze przetargowej, który jest udostępniany wykonawcom, jest ogłoszenie. W myśl art. 4a ust. 2 Prawa zamówień publicznych (P.z.p.) ogłoszenie o wszczęciu postępowania zamawiający zamieszcza na stronach portalu internetowego UZP oraz na własnej stronie internetowej, a jeżeli takiej nie posiada – w swojej siedzibie w miejscu publicznie dostępnym.


Jest to czynność niezwykle istotna w kontekście art. 146 ust. 1 pkt 1 P.z.p., ponieważ umowa jest nieważna, jeżeli takie ogłoszenie nie zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych (BZP) albo Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Choć w treści przepisu nie mówi się wprost o ogłoszeniu na portalu UZP, to jednak brak jego publikacji także w tym miejscu będzie skutkował nieważnością umowy.

Publikacja w BZP
Ogłoszenie przekazywane prezesowi UZP (pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną za pomocą formularza umieszczonego na stronie internetowej Urzędu) publikowane jest w BZP w terminie 10 dni od momentu doręczenia do Urzędu.
Jeżeli w ogłoszeniu pojawi się błąd lub braki bądź jeżeli nie zawiera ono informacji wymaganych przepisami ustawy, prezes Urzędu wzywa do sprostowania ogłoszenia opublikowanego w BZP. Sprostowanie przekazane prezesowi Urzędu publikowane jest w formie obwieszczenia w BZP w terminie 10 dni od momentu doręczenia do Urzędu. W przygotowywanej nowelizacji zamawiający sami będą publikowali ogłoszenie w elektr...