Wraz z początkiem września i powrotem młodzieży do szkół Fundacja Nasza Ziemia rozpoczęła kolejny rok działalności edukacyjnej mającej na celu poprawę stanu środowiska, zapobieganie zmianom klimatycznym oraz podniesienie świadomości ekologicznej Polaków.

Najważniejsze działania edukacyjne zostały ujęte w całoroczny program pod nazwą „Kampania na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju 2009/2010”. Poprzez Kampanię Fundacja Nasza Ziemia włącza się w realizację założeń „Dekady Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju” UNESCO, przypadającej na lata 2005-2014. Trzecia już edycja Kampanii odbywa się pod hasłem „Pomagajmy Ziemi – codziennie!”. W promocji ochrony klimatu akcent zostanie położony na używanie przyjaznych środowisku środków transportu, co przyczyni się do zmniejszania ruchu drogowego w miastach oraz ograniczenia emisji dwutlenku węgla do atmosfery. W ramach Kampanii odbędą się konkursy grantowe dla placówek edukacyjnych i organizacji pozarządowych, szkolenia, konferencje prasowe, happeningi, a także wydane zostaną materiały promocyjne i edukacyjne poświęcone przeciwdziałaniu zmianom klimatycznym. Edukacja będzie prowadzona poprzez strony internetowe Fundacji i zaprzyjaźnionych partnerów, kampanie billboardowe, citylightowe i plakatowe oraz spoty radiowe i telewizyjne. 
Ciekawym wydarzeniem edukacyjnym wieńczącym okres wakacji był „Piknik z Klimatem”, który odbył się już po raz drugi w niedzielę 30 sierpnia br. w sercu Warszawy, na ulicy Nowy Świat. Piknik, organizowany przez Ministerstwo Środowiska i Urząd m.st. Warszawy, miał za zadanie zainteresować mieszkańców stolicy problemem ocieplania się klimatu i zachęcić do prostych, codziennych działań dla jego ochrony, a także zaprezentować „Partnerstwo dla Klimatu” – inicjatywę Ministerstwa Środowiska, skupiającą instytucje i podmioty prowadzące aktywną działaność w zakresie zapobiegania zmianom klimatu. Obok Fundacji Nasza Ziemia, która do Partnerstwa należy od samego początku jego istnienia, platformę tworzą inne organizacje pozarządowe, uczelnie wyższe, urzędy miast, ambasady zagranicznych państw, izby handlowe, media, przedstawicielstwa agend ONZ w Polsce oraz instytuty naukowe. Dzięki tegorocznemu „Piknikowi z Klimatem” warszawiacy mieli rzadko spotykaną w centrum dużego miasta okazję spacerować i wypoczywać na pięknych zielonych trawnikach. Instytucje i organizacje działające w Partnerstwie symbolizowały ustawione w kształt alei drzewka, a specjalne tabliczki umieszczone pod roślinami informowały o działalności poszczególnych partnerów na rzecz klimatu. Na swoich stoiskach prezentowali oni autorskie projekty edukacyjne poświęcone klimatowi, prowadzili konkursy i quizy dla dzieci, rozdawali ulotki i inne materiały informacyjne, organizowali wystawy zdjęć i obrazów oraz przeprowadzali happeningi. Impreza w mądry i jednocześnie zabawny sposób nagłośniła potrzebę ochrony klimatu na co dzień oraz zainaugurowała współpracę w ramach „Partnerstwa dla Klimatu” po wakacjach.
 
Marta Kałużyńska, Fundacja Nasza Ziemia