Polscy prezenterzy pogody na targach telewizyjnych MIPTV 2008, które odbywają się w Cannes, wzięli udział w kampanii na rzecz poprawy świadomości społecznej związanej ze zmianami klimatycznymi zachodzącymi w Europie.

– Uważamy, że media nie informują w należyty sposób o drastycznie zmieniającym się klimacie – mówią meteorolodzy i prezenterzy pogody zrzeszeni w The Climate Broadcasters Network-Europe (CBN-E), organizacji założonej przy Komisji Europejskiej w zeszłym roku, skupiającej największych nadawców.

W CBN-E jest trzech polskich przedstawicieli: Jarosław Kret z Telewizji Polskiej, Tomasz Zubilewicz z TVN i Marek Horczyczak z Polsatu.

Głównym celem CBN-E jest przekazywanie informacji obywatelom Europy na temat zachodzących zmian w klimacie, przekazywanie informacji na temat najnowszych badań, dzielenie się nabytymi praktykami. – Nie ważne, w jakiej telewizji, ważny jest przekaz – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jarosław Kret.

CBN-E wystąpili na MIPTV ze specjalną prezentacją. Zaplanowano ją na poniedziałek, czyli tzw. "Green Day". Już od kilku sezonów organizatorzy lansują w Cannes modę na "Green", czyli produkcje, mające informować o zmianach w klimacie i lansować modę na bycia przyjaznym środowisku.

– Chodzi o to, żeby język naukowców przełożyć na język społeczeństwa i zakomunikować to w przeciągu dwóch minut. Na więcej nie pozwala czas antenowy – mówi Kret.

źródło: Wirtualnemedia.pl

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj