Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

Polski Prąd: rośnie zainteresowanie instalacjami fotowoltaicznymi

Polski Prąd: rośnie zainteresowanie instalacjami fotowoltaicznymi
ml
14.10.2015, o godz. 8:54
czas czytania: około 2 minut
0

Polski Prąd tylko w sierpniu i wrześniu pozyskał zlecenia na instalację paneli fotowoltaicznych na łączną sumę 5 mln zł. W całym roku spółka spodziewa się zawarcia umów na całkowitą moc zainstalowaną do 3 MW. Największym popytem cieszą się mikrogeneracje o mocy 30-40 kW.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1 Regionalne Leszno [05.11 – 25.11.2024]

– Obserwujemy duży ruch w segmencie instalacji fotowoltaicznych, szczególnie wśród małych i średnich firm. Zarówno w sierpniu, jak i we wrześniu pozyskaliśmy zlecenia na sumę około 2,5 mln zł miesięcznie – powiedział w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Paweł Owczarski, prezes spółki Polski Prąd.

Dla różnych sektorów

Łączna moc instalacji fotowoltaicznych, na które Polski Prąd uzyskał zamówienia tylko w sierpniu wyniosła blisko 400 kW. Ogółem w ostatnich dwóch miesiącach (tj. sierpień i wrzesień 2015 rok) zamówienia złożyło około 40 firm, przy czym średnia wartość jednej instalacji wyniosła 200–300 tys. zł.

– Obserwujemy zainteresowanie firm z praktycznie każdego sektora. Są to zarówno gospodarstwa rolne, hotele, jak i firmy produkcyjne czy usługowe – tak naprawdę decyduje nie tyle branża, ile posiadany budynek, czyli dach bądź grunt, na którym można postawić instalację fotowoltaiczną – wyjaśnił Owczarski.

Według definicji zawartej w ustawie o odnawialnych źródłach energii maksymalna moc mikrogeneracji nie może przekroczyć 40 kW mocy zainstalowanej.

– Takie instalacje są dużo łatwiejsze w przyłączeniu, a dystrybutor ma obowiązek na własny koszt tę instalację przyłączyć i wymienić licznik na dwukierunkowy. I większość naszych instalacji to właśnie segment 30–40 kW – tłumaczył prezes Polskiego Prądu.

Niewielka świadomość rynku

Oprócz mikroinstalacji warszawska spółka ma także zamówienia na instalacje o większej mocy. Składają je klienci, którzy mają zamiar wytwarzać prąd jedynie na własne potrzeby. Nie interesuje ich działanie na zasadach prosumenta, w których nadwyżki wyprodukowanej energii odsprzedawane są do sieci.

– Świadomość rynku jest jeszcze niewielka. Firmy nie tyle zgłaszają się do nas, ile my rozszerzyliśmy ofertę od energii elektrycznej właśnie po instalacje fotowoltaiczne – stwierdził ekspert.

W wielu przypadkach okazuje się, że potencjalni klienci mają niewielką wiedzę na temat możliwości zainstalowania paneli słonecznych. Po przedstawieniu zalet, które oferuje taka inwestycja, okazuje się, że wielu z nich wyraża duże zainteresowanie ofertą.

– Trudno przedstawić mi dane, ale prawie jedna piąta firm, które odwiedzamy i z którymi rozmawiamy o sprzedaży energii, jest zainteresowana zakupem instalacji fotowoltaicznej – tak Paweł Owczarski ocenia potencjalny popyt na produkty i usługi oferowane przez firmy z sektora, w którym działa Polski Prąd.

Zarząd spółki zakłada, że do końca roku firmie uda się podpisać umowy na kupno i instalację paneli o łącznej mocy do 3 MW.

Źródło: Newseria

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024