Reklama

AD1A STIHL [01.05-24.05.2024]

Raport zrównoważonego rozwoju

Raport zrównoważonego rozwoju
Cza
07.04.2023, o godz. 10:48
czas czytania: około 3 minut
0

Grupa Amica po raz drugi przedstawia raport roczny, którego istotną część stanowi raport zrównoważonego rozwoju. Poza częścią finansową dokument zawiera rozbudowaną część niefinansową odnoszącą się do kwestii ESG, opracowaną zgodnie z międzynarodowymi standardami Global Reporting Initiative i dostosowaną do wymogów dyrektywy CSRD.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1b Biuro Rozwoju Gdańska – rekrutacja [26.04.24-25.05.24]

Zintegrowanie danych w jednym raporcie pozwala na pokazanie zależności między finansowymi a niefinansowymi aspektami funkcjonowania Grupy. Dokument przedstawia działania w kluczowych obszarach – począwszy od klimatu i środowiska, przez aktywności społeczne i pracownicze, po kwestie związane z łańcuchem dostaw. Amica prezentuje również swoje podejście do zarządzania poszczególnymi rodzajami ryzyka – zarówno finansowymi, jak i niefinansowymi, a także opisuje zasady ładu korporacyjnego. Finansowe efekty tych działań są opisane w rozdziale poświęconym wynikom.

Strategia ESG

Tegoroczny raport oddaje pełny obraz funkcjonowania grupy, bo po raz pierwszy zawiera dane od wszystkich spółek ją tworzących. – Po raz pierwszy zagregowaliśmy dane ze wszystkich spółek, przez co niektóre wskaźniki mogły zwiększyć swoją wartość, mimo że w rzeczywistości udało nam się je obniżyć. Pokazujemy je jednak z pełnym przekonaniem, ponieważ wiarygodność jest dla nas fundamentem budowania zaufania w biznesie i w relacjach z interesariuszami – wyjaśnia Jacek Rutkowski, prezes Grupy Amica.

Amica nawiązuje do ogłoszonej na początku grudnia 2022 roku Strategii ESG „Climate for Action”. Przyjęte w niej cele wspierają założenia strategii biznesowej Grupy i stanowią ważne narzędzie w jej realizacji. Misją, która towarzyszy organizacji w zakresie ESG jest bycie odpornym i zorientowanym na zrównoważony rozwój europejskim producentem sprzętu AGD z pozytywnym wpływem społecznym.

CapEx i OpEx

Wzorem poprzedniego roku, także w tegorocznym Raporcie Zrównoważonego Rozwoju Grupa poświęciła wiele uwagi także kwestiom środowiskowym. W 2022 roku Amica przeprowadziła analizę scenariuszową w celu określenia odporności modelu biznesowego i strategii rozwoju w przypadku dwóch różnych scenariuszy związanych ze zmianą klimatu. Jeden zakłada realizację postanowień Porozumienia Paryskiego, a drugi wzrost emisji w tempie przekraczającym jego założenia. Analizie podlegało osiem grup zagadnień, które odpowiadały elementom łańcucha wartości Grupy Amica. W tej części spółka zaprezentowała także mapę drogową ku cyrkularności, którą planuje osiągnąć do 2030 roku.

Poza planami największy polski producent AGD zaraportował zgodność prowadzonej przez siebie działalności z unijną Taksonomią. Pokazuje, jaka część działalności – przez pryzmat obrotu, nakładów inwestycyjnych (CapEx) i wydatków operacyjnych (OpEx) Grupy – jest zrównoważona środowiskowo.

W nowym podejściu, zgodnym z wytycznymi GRI, zostały zaprezentowane także informacje odnoszące się do miejsca pracy, w tym rozwoju i edukacji pracowników, a także do zaangażowania społecznego. Ambicją Grupy jest wzmacnianie pozytywnego wpływu w przestrzeni społecznej – zarówno jako pracodawca i producent urządzeń AGD, jak i w odniesieniu do lokalnych społeczności. Amica w 2022 roku przekazała 3,4 mln zł na inicjatywy społeczne i programy, których beneficjentem są ogólnopolskie i lokalne społeczności.

Transparentne zarządzanie

W trzecim obszarze – zarządczym – firma stawia na odpowiedzialne partnerstwo i planuje wdrożenie kryteriów ESG w codziennym zarządzaniu łańcuchem dostaw. Amica deklaruje także wzmocnienie odporności poprzez sprawne zarządzanie organizacją. Składają się na to m.in. działania związane z Polityką Różnorodności, oraz skuteczne zarządzanie audytem wewnętrznym i ryzykiem, które zostały opisane w zaprezentowanym raporcie

– Raport niefinansowy pokazuje nasze strategiczne podejście do biznesu przez pryzmat celów zrównoważonego rozwoju. Zostały one oczywiście uwzględnione w strategii ESG i zostaną również zawarte w nowej wieloletniej perspektywie rozwoju dla całej naszej organizacji – zapewnia Michał Rakowski, członek zarządu ds. finansowych i zasobów ludzkich w Grupie Amica.

Raport niefinansowy Grupy Amica powstał we współpracy z firmą doradczą Materiality.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2024