Reklama

AD1A ENVICON 2024 [25.11-10.12.24]

Recyklingowy eksperyment

Recyklingowy eksperyment
06.12.2007, o godz. 0:06
czas czytania: około 2 minut
0

Kilkadziesiąt warszawskich obiektów z branży hotelarsko-gastronomicznej bierze udział we wspólnym projekcie Krynicki Recykling S.A. i Rekopol Organizacja Odzysku S.A.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

W ramach pilotażowego programu surowce wtórne są odbierane przez firmę recyklingową bezpośrednio od uczestników akcji.

W pionierskim, w polskich warunkach, programie bierze udział ponad 40 znaczących na warszawskim rynku podmiotów. Opakowania szklane po wykorzystywanych przez nie produktach natychmiast trafiają do firmy Krynicki Recykling, specjalizującej się w uzdatnianiu stłuczki. Wśród uczestników akcji znajduje się część stołecznego rynku hotelarskiego i grono restauracji, klubów i pubów.   

Jest to pierwsza próba zaszczepienia na polskim gruncie rozwiązań, które od lat z powodzeniem funkcjonują w krajach Unii Europejskiej. Jeśli warszawski eksperyment zakończy się powodzeniem, przyjdzie czas na kolejne miejsca w Polsce W ciągu kilku tygodni została zebrana ilość kilkudziesięciu ton wysokiej jakości stłuczki szklanej.

Jednym z głównych założeń projektu jest jednoczesna bliska współpraca i ścisły podział ról pomiędzy realizujące go podmioty. Rekopol odpowiada za pozyskanie uczestników programu, zapewnienie odpowiedniej infrastruktury (pojemniki, worki)  oraz działania promocyjne i edukacyjne. Natomiast Krynicki Recykling odbiera wykorzystane opakowania szklane, przeprowadza proces uzdatniania oraz sprzedaje stłuczkę hutom. Jego pracownicy wspierają też proces segregowania odpadów u uczestników akcji.

– Stłuczka pozyskana od lokali gastronomicznych i hoteli cechuje się wysoką jakością oraz niskim poziomem zanieczyszczenia. Ponadto, zdecydowaną większość stanowi najbardziej pożądana przez naszych odbiorców stłuczka bezbarwna – podkreślił Adam Krynicki, Prezes Zarządu Krynicki Recykling SA.

Uczestnicząc w akcji, hotele i lokale gastronomiczne, unikają konieczności ponoszenia opłat za składowanie odpadów. Również odbiór wykorzystanych opakowań odbywa się na koszt organizatorów. Ponadto hotele  prowadzą w ten sposób działania wizerunkowe i realizują sieciowe strategie ekologiczne. Jeden hotel jest w stanie wytworzyć w ciągu miesiąca nawet tonę szklanych odpadów.

Tagi:

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

AD1A ENVICON 2024 [25.11-10.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

ZM WEBINAR6 Fundacja Sendzimira [25.11-18.12.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024