W ramach pilotażowego programu surowce wtórne są odbierane przez firmę recyklingową bezpośrednio od uczestników akcji.
Jest to pierwsza próba zaszczepienia na polskim gruncie rozwiązań, które od lat z powodzeniem funkcjonują w krajach Unii Europejskiej. Jeśli warszawski eksperyment zakończy się powodzeniem, przyjdzie czas na kolejne miejsca w Polsce W ciągu kilku tygodni została zebrana ilość kilkudziesięciu ton wysokiej jakości stłuczki szklanej.
Jednym z głównych założeń projektu jest jednoczesna bliska współpraca i ścisły podział ról pomiędzy realizujące go podmioty. Rekopol odpowiada za pozyskanie uczestników programu, zapewnienie odpowiedniej infrastruktury (pojemniki, worki) oraz działania promocyjne i edukacyjne. Natomiast Krynicki Recykling odbiera wykorzystane opakowania szklane, przeprowadza proces uzdatniania oraz sprzedaje stłuczkę hutom. Jego pracownicy wspierają też proces segregowania odpadów u uczestników akcji.
– Stłuczka pozyskana od lokali gastronomicznych i hoteli cechuje się wysoką jakością oraz niskim poziomem zanieczyszczenia. Ponadto, zdecydowaną większość stanowi najbardziej pożądana przez naszych odbiorców stłuczka bezbarwna – podkreślił Adam Krynicki, Prezes Zarządu Krynicki Recykling SA.
Uczestnicząc w akcji, hotele i lokale gastronomiczne, unikają konieczności ponoszenia opłat za składowanie odpadów. Również odbiór wykorzystanych opakowań odbywa się na koszt organizatorów. Ponadto hotele prowadzą w ten sposób działania wizerunkowe i realizują sieciowe strategie ekologiczne. Jeden hotel jest w stanie wytworzyć w ciągu miesiąca nawet tonę szklanych odpadów.
Komentarze (0)