Reklama

AD1A KUBOTA 04.03-04.04.24

Są powody do zadowolenia

Są powody do zadowolenia
14.06.2007, o godz. 11:28
czas czytania: około 2 minut
0

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B KUBOTA 04.03-04.04.24

Świetne dla poznańskiego MPK wyniki kontroli przeprowadzonej przez Inspektoraty Transportu Drogowego!
Inspektorzy sprawdzili wyrywkowo 43 autobusy, które jeżdżą w barwach MPK po ulicach Poznania. I do żadnego nie mieli zastrzeżeń!
Przez pierwsze trzy tygodnie maja wojewódzkie Inspektoraty Transportu Drogowego sprawdzały stan techniczny autobusów komunikacji miejskiej w całym kraju. – Poznań wypadł świetnie, zwłaszcza w porównaniu z innymi miastami – mówi Alvin Gajdahur, rzecznik Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. – Dla przykładu w Szczecinie zatrzymaliśmy aż 60 proc. dowodów rejestracyjnych pojazdów, których stan budził wątpliwości. W autobusach stwierdzaliśmy wycieki oleju, usterki układu hamulcowego, korozję nadwozia czy zużyte opony – opisuje.
Porównania z Poznaniem nie wytrzymała nawet Warszawa, gdzie niemal w co drugim sprawdzanym autobusie wykrywano usterki. Strach wsiadać także do autobusów miejskich na Śląsku. Tam inspektorzy zabierali dowody rejestracyjne co trzeciego kontrolowanego pojazdu.
– Bardzo nas cieszą wyniki kontroli w Poznaniu – nie ukrywa Krzysztof Książyk, dyrektor przewozów autobusowych w MPK. – Tym bardziej że oprócz dobrego stanu technicznego inspektorzy chwalili estetykę wnętrz naszych pojazdów – dodaje. Dyrektor Książyk zastrzega jednak: – To nie znaczy oczywiście, że nie mamy już nic do zrobienia czy poprawienia. Gdyby skontrolowano wszystkie pojazdy, to pewnie jakieś uchybienia by się znalazły. Dlatego ważne, żeby utrzymać ten wysoki poziom we wszystkich autobusach.
Tabor poznańskiego przewoźnika należy do najnowocześniejszych w Polsce. Nie ma drugiego dużego miasta, w którym na liniach dziennych jeździłyby niemal wyłącznie autobusy niskopodłogowe. Aż 250 z 306 posiadanych przez MPK autobusów jest przyjaznych dla osób starszych czy niepełnosprawnych. Trzeba jednak pamiętać, że ponad 100 MAN-ów czy neoplanów ma już ponad 10 lat i spory przebieg. Wkrótce czekają je naprawy główne bądź wymiana. Także pięćdziesiątka wysokopodłogowych "staruszków" będzie stopniowo złomowana. – W tym roku nie planujemy zakupów, a w przyszłym mogą być jedynie niewielkie. Na więcej nowych autobusów musimy poczekać chyba do 2009 r. – mówi dyr. Książyk.

Tagi:

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024