W wyniku konkursu na dofinansowanie działań z zakresu usuwania azbestu, przeprowadzonego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie, w najbliższym czasie zostanie podpisanych 18 umów z samorządami regionu.

Była to pierwsza edycja tego konkursu. Umowy opodpisane będą z samorządmi: Gmina Bartoszyce, Lidzbark Warmiński, Sępopol, Górowo Iławeckie, Pasłęk, Płośnica, Dźwierzuty, Mikołajki, Iława, Barciany, Szczytno, Kurzętnik i Gminy Miejskie: Bartoszyce, Górów Iławecki, Olecko, Nowe Miasto Lubawskie, Mrągowo oraz Miasto i Gmina Lidzbark.

– Dzięki środkom finansowym wydatkowanym przez Fundusz oraz aktywności lokalnych samorządów, w okolicach samego Górowa Iławeckiego zniknie 67 ton niebezpiecznych płyt azbestowych, a w Bartoszycach i okolicy, około 43. Łącznie na cel jakim jest usuwanie szkodliwego minerału wydane zostanie w najbliższym czasie około 1 miliona złotych. Dotacja udzielana przez Fundusz, stanowi tu do 85 % całości inwestycji, co kwotowo daje około 85 tys. zł – mówi Tadeusz Ratyński, I zastępca prezesa zarządu WFOŚiGW w Olsztynie. – Oczywiście jest to kropla w morzu potrzeb. Jednak nie wszystko zależy od nas. Duża część gmin nie zdążyła przygotować inwentaryzacji i zatwierdzić miejscowego programu usuwania azbestu, co było wymogiem formalnym konkursu, ale mam nadzieję, że kolejnym samorządom będzie łatwiej po przetarciu ścieżki przez wspomnianych prekursorów. Była to pierwsza edycja konkursu, tak więc myślę, że kolejne będą obfitować jeszcze większą ilością złożonych wniosków, co oczywiście pozytywnie wpłynie na ochronę naszego regionu.

źródło: wfosigw.olsztyn.pl

 

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj