Superbohater pojawił się dzięki współpracy agencji reklamowej San Markos i HO::LO – producenta toreb ze zużytych banerów reklamowych. Produktem finalnym współpracy jest Siateks – torba na zakupy wielorazowego użytku, która ma sprawić, że na wysypiskach i ulicach miast znajdzie się mniej jednorazowych foliówek, rozkładających się ponad 400 lat.
San Markos i HO::LO kierują swoją ideę w pierwszej kolejności do środowiska reklamowego. Jednak zachęcają także kręgi opiniotwórcze, do przekazywania i modelowania odpowiedzialnej społecznie postawy. Aby jeszcze bardziej uatrakcyjnić ideę toreb na zakupy z banerów reklamowych stworzono postać Siatmana, który "stoi na pierwszej linii walki ze złem i daje wszystkim przykład do naśladowania".
Główną platformą komunikacji jest strona www.siatman.org, opisująca całe przedsięwzięcie, głównego bohatera, partnerów, oraz prezentująca komiksowe przygody Siatmana. W nawiązaniu do koncepcji superbohatera opracowana została w konwencji filmowej i przypomina strony z trailerami.
źródło: media run.pl
Komentarze (0)