Materiały wyborcze Joanny Agatowskiej, zwyciężczyni wyborów na prezydenta Świnoujścia, otrzymały drugie życie. Zamiast trafić do śmietnika zostały bezpłatnie przekazane m.in. na rękodzielniczą produkcję toreb.
Torby z banerów wyborczych
„Jeden banerek, półtora metra na 80 centymetrów, to jedna torba. Zrobiliśmy już około 50” – powiedziała PAP Agatowska.
Torby mają podszewkę z płótna i boczną kieszeń. Pierwszy egzemplarz otrzymała nowa pani prezydent. Jej sympatycy pytają w mediach społecznościowych, jak taką torbę zdobyć.
„Zainteresowanie jest bardzo duże. Mamy problem, żeby dodatkowe banery zorganizować. A torby to tylko jedno z zastosowań. Zgłaszają się do nas żeglarze, harcerze i organizacje zajmujące się zwierzętami” – wyliczała Agatowska.
Różnej wielkości materiały wyborcze wykonane z grubej folii sprawdzają się jako plandeki do zabezpieczenia łodzi, jachtów, ale też jako pokrycie dachowe altanki działkowej czy budy dla psa.
„Środowisko żeglarskie w Świnoujściu dopytywało przede wszystkim o banery wielkopowierzchniowe” – powiedział Jarosław Włodarczyk ze sztabu wyborczego Agatowskiej.
Ogromny baner (ok. 40 mkw.) z podobizną nowej prezydent Świnoujścia wita wjeżdżających do miasta w pobliżu ul. Wrzosowej. Jest rozpięty na dachu starego domu, ale nie pełni już funkcji reklamy wyborczej.
„Ten budynek się zapada w powodu prac prowadzonych na powstającej obok drodze S3. Mieszkająca tam pani ma ponad 80 lat. Poprosiła o pomoc. Połączyliśmy kampanię wyborczą, bo to dobra miejscówka, z zabezpieczeniem domu przed zalaniem. I tak jak obiecaliśmy, przełożymy baner na białą stronę” – zapowiada Agatowska.
Podkreśliła, że po wyborach 2018 r., kiedy również kandydowała, chętnych na banery było niewielu. Sztabowcy obdzwaniali różne organizacje, działkowców, żeglarzy itd.
„Ta nasza akcja zaprocentowała po pięciu latach” – ocenił Włodarczyk.
Torby wielokrotnego użytku
Powiedział, że nowe funkcje wyborczych banerów to wyraz coraz większej troski o środowisko. I potwierdzenie kreatywności mieszkańców Świnoujścia. Torby szyje lokalna artystka Katarzyna Baranowska. A stowarzyszenia organizujące zajęcia dla dzieci biorą banery na zajęcia sensoplastyki. Można na nich malować, bawić się, a później umyć i wykorzystać kolejny raz.
Agatowska nie określiła, ile dokładnie banerów wyborczych zostanie zagospodarowanych przez mieszkańców. Zapewne kilkaset, bo do wzięcia były też materiały promujące kandydatów na radnych startujących z jej komitetu.
„Jak tylko puściliśmy sygnał, że kto chce, może banery wziąć, ludzie zabierali je z płotów” – podsumowała.
Joanna Agatowska miała troje konkurentów w wyborach prezydenta Świnoujścia. Wygrała w pierwszej turze, zdobywając 53,75 proc. głosów. Kandydowała z poparciem Nowej Lewicy. Od 2002 r. jest świnoujską radną, dwukrotnie pełniła funkcję przewodniczącej rady miasta. W 2018 r. prezydencki wyścig przegrała.
Komentarze (0)