Ruszyła kolejna edycja programu „Szczecin bez azbestu”. Do tej pory do Zakładu Usług Komunalnych wpłynęło 41 wniosków, w tym 26 jest w trakcje realizacji. Oznacza to, że rośnie liczba mieszkańców miasta zainteresowanych programem.

W ciągu czterech lat rozpatrzono 166 wniosków dzięki temu z miasta zniknęło 710 ton odpadów budowlanych zawierających rakotwórczy materiał. Każdy właściciel budynku zawierającego elementy azbestowe musi zdemontować je na własny koszt. W ramach programu jedna z wyznaczonych do tego celu firm odbiera azbest, wywozi na składowisko i utylizuje. W tym roku na wywóz i utylizacje azbestu miasto przeznaczyło 200 tys. złotych. Pozwoli to na usunięcie ze Szczecina 360 ton tego materiału. W wyniku przeprowadzonej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest stwierdzono, że w mieście znajduje się ponad 2 tys. ton azbestu w postaci wszelkiego rodzaju materiałów budowlanych, przede wszystkim płyt dachowych i izolacyjnych.

Do końca 2009 roku dzięki programowi „Szczecin bez azbestu”z miasta 50 procent zniknie tego rakotwórczego materiału. Program "Szczecin bez azbestu", zgodnie z uchwałą Rady Miasta, potrwa do końca tego roku. Radni mogą go jednak przedłużyć. Zgodnie z umowami z Unią Europejską, Polska ma czas na likwidację azbestu do 2032 roku.

CCJ 300 x 250

źródło: szczecin.pl

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj