Wczoraj upłynął termin składania wniosków o zawarcie umowy koncesji na zaprojektowanie, budowę i eksploatację ogólnodostępnych parkingów podziemnych w Warszawie. Łącznie do stołecznego ratusza zgłosiło się 6 inwestorów.

O dopuszczenie do następnego etapu postępowania, w którym odbędą się negocjacje z zainteresowanymi podmiotami, wystąpiło 6 inwestorów, czyli: IMMO PARK WARSZAWA Sp. z o.o., VIA Motorway Sp. z o.o., Kronia Sp z o.o., Mostostal Concession Sp. z o.o. „w organizacji”, Nuvola Investments Sp. z o.o., Strabag Drogi Wojewódzkie Sp. z o.o. (kolejność zgodna z wpływaniem wniosków).

Obecnie wnioski zostaną ocenione pod kątem poprawności i zgodności z wymaganiami stawianymi w ogłoszeniu. Oferenci, których wnioski przejdą ocenę pozytywnie, będą zaproszeni do negocjacji, w trakcie których uszczegółowione zostaną różne elementy projektu, np. zakres zadań koncesjonariusza. Na podstawie wyników negocjacji miasto przygotuje szczegółowy Opis Warunków Koncesji.

MTP 300 x 250

Zgodnie z planami miasta, wybrany inwestor zaprojektuje, wybuduje i będzie eksploatował od jednego do sześciu parkingów podziemnych. Miasto proponuje 8 lokalizacji, z których inwestorzy wybiorą maksymalnie sześć. Są to:

1.     pod placem Powstańców Warszawy – od 300 do 420 miejsc parkingowych,
2.     pod placem Trzech Krzyży – od 300 do 460 miejsc parkingowych,
3.     w okolicach placu Wilsona – pod ulicą Słowackiego – od 120 do 150 miejsc parkingowych,
4.     pod ulicą Emilii Plater – od 200 do 740 miejsc parkingowych,
5.     przy ulicy Wybrzeże Gdańskie pomiędzy ulicą Bugaj i ulicą Mostową – od 250 do 400 miejsc parkingowych,
6.     pod placem Konstytucji – od 400 do 1000 miejsc parkingowych,
7.     pod placem Bankowym – od 250 do 900 miejsc parkingowych,
8.     pod Rynkiem Mariensztackim – od 200 do 256 miejsc parkingowych.

Każdy z parkingów będzie posiadał od 200 do 1000 miejsc parkingowych. Dzięki realizacji tej inwestycji, w Warszawie może powstać łącznie nawet 2500 nowych podziemnych miejsc parkingowych. Wartość przedsięwzięcia szacowana jest nawet na 400 mln zł.

Po wybudowaniu parkingów, podmiot prywatny będzie zarządzać nimi przez cały okres trwania umowy koncesji. Jego wynagrodzeniem będzie prawo do czerpania korzyści z działalności parkingowej oraz dopuszczanej działalności usługowej w wybudowanych obiektach. Całe przedsięwzięcie finansowane będzie ze środków koncesjonariusza, a miasto nie dołoży do niego z własnego budżetu.

źródło: um.warszawa.pl


UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj