Austriacka firma Fronius, specjalizująca się w rozwiązaniach w zakresie energii odnawialnej, w maju wprowadzi na rynek Wattpilot. To produkt skierowany do wszystkich posiadaczy samochodów elektrycznych, niezależnie od tego czy mają własną instalację fotowoltaiczną. Jest ono w stanie automatycznie przełączać się między jednofazowym i trójfazowym zasilaniem, aby w maksymalnym stopniu spożytkować energię z instalacji PV.

– Fronius Wattpilot to inteligentna stacja ładowania, która umożliwia ładowanie zawsze najniższym kosztem – tłumaczy Martin Hackl z Fronius International GmbH. – Chcieliśmy stworzyć rozwiązanie e-mobilności przyjazne dla instalatorów i użytkowników. Udało nam się to, ponieważ Wattpilot jest prosty w montażu, uruchomieniu i obsłudze.

Ładowanie samochodu elektrycznego jest szczególnie tanie dzięki zmiennej taryfie za energię elektryczną. Jest ona uzależniona od aktualnych cen na giełdzie i z minimalnym narzutem jest przekazywana bezpośrednio użytkownikowi. W aplikacji Solar.wattpilot może on z łatwością ustawić, za jaką maksymalnie kwotę chce naładować samochód elektryczny. Oprócz zmiennej taryfy za energię istnieją jeszcze dwie inne metody pozwalające na jeszcze bardziej ekonomiczne ładowanie: tryb Next Trip i ładowanie nadwyżkami energii z instalacji PV.

– Stacja ładowania musi być w stanie podążać za słońcem. Gdy do dyspozycji jest dużo energii ze słońca, pojazd ładuje się nią w dużym stopniu, a gdy jest jej mało, samochód analogicznie jest ładowany niewielką ilością energii PV. Fronius Wattpilot może optymalnie spożytkować nadwyżki energii z instalacji PV i reguluje moc ładowania z dokładnością do 1A aż do maksymalnej wartości. W ten sposób jak najwięcej energii słonecznej trafia do samochodu elektrycznego – tłumaczy M. Hackl.

Fronius Wattpilot może ładować “elektryka” napięciem jednofazowym lub trójfazowym. Oznacza to spożytkowanie całej nadwyżki energii z instalacji PV od 1,38 kW do 22 kW. Energia ładowania regulowana jest z dokładnością do jednego ampera, a przełączanie między układem jedno- i trójfazowym odbywa się automatycznie. W przeciwieństwie do typowych stacji ładowania pozwala to także uniknąć kosztownych skoków obciążenia.

Czytaj więcej

Skomentuj