Filmy powstały w ramach publicznych kampanii edukacyjnych realizowanych przez RLG Repack Polska Organizacja Odzysku Opakowań.
Tylko 40% z badanych wszystkie odpady na 5 frakcji
„Co się dzieje, kiedy segregujemy odpady? Wykorzystujemy wartościowe surowce i chronimy środowisko. Te kwestie z pewnością leżą na sercu Polkom i Polakom. Niestety, jak pokazują zlecone przez RLG badania, tylko 40% z nas dzieli wszystkie odpady na 5 frakcji, a 14% nie segreguje w ogóle lub robi to w mocno wybiórczy sposób. Chcemy to zmienić. Skoro nie zawsze przemawia do ludzi sucha argumentacja, w tej kampanii postawiliśmy na emocje i humor. Bawimy i edukujemy jednocześnie, dzięki popisom aktorskim znanych i lubianych gwiazd” – powiedziała Monika Wyciechowska, dyrektor ds. edukacji i promocji w RLG w Polsce.
Odpady “z charakterkiem”
W spotach i na edukacyjnych grafikach znajduje się sześć odpadów „z charakterkiem”, które wchodzą w dialog z wyrzucającymi je przechodniami. Są to trzy opakowania, które powinny trafić do żółtego pojemnika: kartonik po soku (w tej roli Ola Domańska), torebkę po chipsach (Maciej Musiałowski) i puszkę po napoju (Mariusz Pudzianowski). Dowiemy się również, że ogryzek jabłka (Wiktor Dyduła) powinien zostać wyrzucony do brązowego kosza, szklana butelka (Katarzyna Warnke) do zielonego, a papierowe opakowanie po bombonierce (Natalia Kukulska) do niebieskiego, chociaż jej plastikowy środek już do żółtego.
„Nasze gwiazdy stosują różne techniki przekonywania. Mariusz Pudzianowski korzysta ze swojego autorytetu, Katarzyna Warnke uwodzi, Natalia Kukulska wykazuje się współczuciem i zrozumieniem, Wiktor Dyduła ładnie prosi, Ola Domańska prowadzi głębszy wewnętrzny dialog, a „na koń!” Macieja Musiałowskiego ma szansę wejść na nowo do żargonu w zupełnie nowym znaczeniu.
Każdy jednak chce osiągnąć ten sam cel – zadbać o “drugie życie” odpadu. To naprawdę niewiele wymaga od przechodnia, który musi jedynie wyrzucić np. szklaną butelkę do odpowiedniego kosza” – komentuje Monika Wyciechowska.
Komentarze (0)