Ekologiczny market ma umożliwiać ograniczenie emisji CO2 oraz maksymalizować wykorzystanie OZE.
Nowy supermarket Tesco będzie emitować 70% mniej CO2 niż dotychczas sklepy oporównywalnej wielkości. Ponadto sklep wygeneruje o 48% mniejsze koszty energetyczne. W sklepie wykorzystano m.in. innowacyjny system oświetlenia, który automatycznie przygasza światła wewnątrz sklepu, gdy wzrasta natężenie światła dziennego oraz dwutlenku węgla w lodówkach, zamiast tradycyjnych i niebezpiecznych dla klimatu gazów chłodniczych, system naturalnej wentylacji, użycie materiałów podlegających recyklingowi, system monitoringu zużycia energii i wody oraz minimalizowanie ilości odpadów oraz recykling wszystkich niepotrzebnych materiałów
Władze Tesco twierdzą, że jest to pierwszy z wielu "eko-supermarketów", które firma chce otworzyć w najbliższej przyszłości.
Fot. TESCO
Źródło: www.tescoplc.com
Komentarze (0)