Reklama

AD1A STIHL [01.04-21.04]

W Gorzowie Wlkp. stanęły paczkomaty do załatwiania spraw urzędowych

W Gorzowie Wlkp. stanęły paczkomaty do załatwiania spraw urzędowych
PAP
07.04.2020, o godz. 7:59
czas czytania: około 2 minut
0

Klienci gorzowskiego magistratu będą mogli załatwić sprawy urzędowe bez bezpośredniego kontaktu z urzędnikami. Na potrzeby Urzędu Miasta Gorzowa firma InPost przygotowała dwa paczkomaty.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B regionalne Bolesławiec [09.04-23.04.24]

Dokumenty można nadać i odebrać za pośrednictwem takiego urządzenia – poinformowała dyr. Wydz. Promocji i Informacji UM Gorzowa Marta Liberkowska.

– W tej trudnej sytuacji, w której się znaleźliśmy szukamy takich rozwiązań, by maksymalnie ułatwić mieszkańcom kontakt z urzędnikami i pomóc w załatwianiu spraw urzędowych. Zwróciliśmy się do InPost z pytaniem, czy nie mogą nam pomóc w rozwiązaniu problemu obsługi mieszkańców. Odpowiedź firmy była błyskawiczna – powiedział prezydent Gorzowa Wlkp. Jacek Wójcicki.

– Wcześniej widzieliśmy możliwość stworzenia takiej usługi, jednak dopiero na początku pandemii powołaliśmy dedykowany zespół naszych specjalistów, z zadaniem przygotowania komercjalizacji koncepcji. Prezydent Gorzowa, jako pierwszy stwierdził, że to jest świetny pomysł i rozwiązanie obecnych problemów. Szybko stworzyliśmy maszyny skonfigurowane pod potrzeby miast i przygotowaliśmy usługę InPost Urząd24, która znacznie ułatwi obieg dokumentów między urzędem a mieszkańcami – powiedział prezes InPost Rafał Brzoska.

Pierwsze paczkomaty tego typu oznaczone herbem miasta zostały ustawione w Gorzowie. Mieszkańcy mają możliwość bezpośredniego umieszczania w nich przesyłek, a dodatkowo mogą je nadać z każdego innego paczkomatu firmy InPost.

Jak wyjaśniła Liberkowska, mieszkańcy mogą załatwić wybrane sprawy urzędowe przy pomocy paczkomatów InPost wypełniając prosty formularz na stronie internetowej i zanieść wymagane dokumenty do dowolnego, wybranego przez siebie paczkomatu na terenie miasta.

Urządzenia znajdują się przy głównej siedzibie magistratu przy ul. Sikorskiego oraz przy ul. Myśliborskiej. W nich będzie można odbierać dokumenty nadane przez urzędników. Koszt nadania przesyłki przez klienta wynosi 5,99 zł.

– W trakcie pandemii rekomendujemy wygodny i bezpieczny odbiór dokumentów zdalnie przy pomocy darmowej aplikacji InPost Mobile z poziomu smartfona (aplikacja do pobrania w sklepach App Store i Google Play, zamiast standardowego użycia panelu dotykowego – dodała Liberkowska.

Na początek Urząd Miasta w Gorzowie rozpoczął przyjmowanie przez paczkomaty spraw do Wydziału Komunikacji. Gorzowianie mogą tą drogę załatwić m.in. wszelkie sprawy związane z rejestracja pojazdów czy prawem jazdy. O załatwieniu sprawy i możliwości odbioru dokumentów będą powiadamiani drogą elektroniczną – za pośrednictwem emaila bądź smsu.

Gorzowski magistrat zapowiada, że w niedalekiej przyszłości paczkomaty będą pomocne w załatwianiu innych urzędowych spraw.

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

ad3b webinarium betonoza [17.04-25.04.24]

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Gospodarka i samorząd
css.php
Copyright © 2024