Reklama

AD1A TOMRA [15.04-15.05.24]

W Polsce znów rośnie sprzedaż opon, w przeciwieństwie do UE

W Polsce znów rośnie sprzedaż opon, w przeciwieństwie do UE
dom
05.11.2021, o godz. 12:06
czas czytania: około 2 minut
0

Po trzech kwartałach 2021 r. ponownie zanotowano duże wzrosty sprzedaży opon w Polsce. Sprzedaż zwiększyła się następująco w poszczególnych segmentach: opony do samochodów osobowych +22 proc., SUV +42 proc., ciężarowych +18 proc., dostawczych +38 proc., rolniczych +41 proc,, przemysłowych +9 proc. Dane publikuje Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) na podstawie badań ETRMA. Tymczasem cały rynek europejski pozostaje bez zmian lub notuje spadki.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1b Biuro Rozwoju Gdańska – rekrutacja [26.04.24-25.05.24]

W samym trzecim kwartale 2021 r. w Polsce sprzedaż zwiększyła się: w segmencie opon osobowych o +4 proc., SUV +26 proc., dostawczych +20 proc., motocyklowych +14 proc., a rolniczych +8 proc. Udział opon premium ponownie wzrósł o 2 pp. – zarówno w klasie opon do samochodów osobowych, SUV i dostawczych, jak również ciężarowych. Spada natomiast udział opon budżetowych w rynku.

– To kolejny znakomity kwartał w tym roku. Pomimo pracy fabryk pełną parą, cały czas widzimy duży popyt niemal we wszystkich segmentach. Jeśli nie wydarzy się nic niespodziewanego, to może być rekordowy rok. Także w porównaniu do lat sprzed pandemii. Szczególnie budujące jest to, że klienci i kierowcy doceniają wartość i bezpieczeństwo opon klasy premium. Ich udział rynkowy w segmencie osobowym przekroczył poziom 30 proc. – wyjaśnia Maciej Winiarz, prezes Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).

– Ważne jest, że wyraźnie widać wzrosty sprzedaży wobec 2019 r. – a więc okresu sprzed pandemii. Pokazuje to nie tylko popandemiczne odbicie, ale realny wzrost rynku. W segmencie motocykli mamy bardzo dobry rok w rejestracji nowych i słabszy w używanych maszyn – co powoduje, że efekty w popycie opon motocyklowych będziemy odczuwać w przyszłym sezonie. Niewielki zaś spadek w segmencie ciężarówek w samym trzecim kwartale to jedynie efekt mniejszej sprzedaży w klasie opon budżetowych. W klasach premium i średnich notujemy pokaźne wzrosty. Ich udział w rynku to odpowiednio 41 i 35 proc. – dodaje Piotr Sarnecki, dyrektor generalny PZPO.

Europejski rynek opon

W całej Europie nie zanotowano zmian sprzedaży opon – np. w segmencie opon do samochodów osobowych i ciężarowych, albo spadki – choćby -16 proc. w segmencie opon rolniczych. O 20 proc. wzrosła sprzedaż opon całorocznych, zaś o 11 proc. spadła w przypadku opon letnich, podczas gdy opony zimowe pozostają bez zmian.

– Podobnie jak w 2020 r., także w 2021 notujemy silny wzrost w segmencie opon całorocznych – pomimo ogólnych spadków sprzedaży. Dane pokazują również, że początek zdrowienia po pandemii jeszcze nie nastąpił dla naszego sektora. Mamy nadzieję, że nadchodzące miesiące przyniosą bardziej pozytywny trend – powiedziała Fazilet Cinaralp, sekretarz generalna Europejskiego Związku Producentów Opon i Gumy (ETRMA).

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2024