Reklama

AD1A POWERMEETINGS [02.09-30.09.24]

Warszawa: zimowe oczyszczanie ulic

Warszawa: zimowe oczyszczanie ulic
28.12.2009, o godz. 9:07
czas czytania: około 2 minut
0

Za stan warszawskich ulic w przypadku opadów śniegu oraz występowania takich, typowych dla tej pory roku, zjawisk jak szron, śnieg, deszcz ze śniegiem czy gołoledź, odpowiadają właściciele i zarządcy poszczególnych terenów. O miejskie drogi troszczy się więc Zarząd Oczyszczania Miasta (ZOM) oraz Urzędy Dzielnic. Uliczkami na osiedlach zajmują się administracje i zarządcy tych terenów.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1A Forum Recyklingu 2024 [04.07-14.10.24]

Podział odpowiedzialności za oczyszczanie dróg miejskich jest dość prosty przy przyjęciu założenia, że ZOM dba o te ulice, którymi prowadzą trasy autobusów komunikacji miejskiej. Pozostałe podlegają oczyszczaniu organizowanemu przez Urzędy Dzielnic. Działania te podlegają pewnej koordynacji. Zarząd Oczyszczania Miasta, który zajmuje się ok. 30% ulic stolicy, monitoruje stan ich nawierzchni poprzez specjalistyczną aparaturę oraz patrole służb miejskich.

O tym, czy solarki mają wyjechać do działań, decyduje się po analizie szeregu danych. Są to informacje z 13 stacji wczesnego ostrzegania przed gołoledzią. Urządzenia dostarczają takie parametry meteorologiczne jak np. temperatura nawierzchni jezdni czy wilgotność powietrza. Ponadto analizowane są mapy meteorologiczne jakich dostarcza radar Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej (IMGW). To bardzo istotne urządzenie, pokazujące napływ chmur opadowych nad Warszawę, pomaga podjąć decyzję o czasie rozpoczęcia posypywania jezdni.

Ważnym elementem są prognozy jakie m.st. Warszawa zamawia w IMGW. Jeśli po analizie danych oraz sytuacji w mieście zapada decyzja o rozpoczęciu działań, wtedy do akcji wyjeżdżają posypywarki firm, które prowadzą prace na zlecenie ZOM i Urzędów Dzielnic. Na ulice, którymi kursują autobusy, wyjechać może jednorazowo 170 posypywarek i 308 pługów. Solarki mają trzy godziny na uzyskanie standardu czarnej jezdni w przypadku zapobiegania i likwidacji gołoledzi, usuwania szronu, szadzi oraz likwidowania śliskości zimowej po wystąpieniu niewielkich opadów śniegu. Jeśli pada intensywny śnieg i do akcji wysyłane są pługi, wtedy czarnych jezdni możemy spodziewać się po 4 godzinach od ustania opadów.

Do zwalczania śliskości zimowej używane są w Warszawie środki przewidziane do stosowania przez Ministra Środowiska. Jest to chlorek sodu (sól) i jego mieszanka z chlorkiem wapnia. Rodzaj oraz ilość środków chemicznych do zastosowana w akcji zabezpieczania jezdni przed śliskością zimową zależy od temperatury i zjawisk atmosferycznych.

źródło: ZOM w Warszawie

Tagi:

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

AD1A Forum Recyklingu 2024 [04.07-14.10.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

ad3b zm MSO [12.08-16.10.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024