„Chcemy pokazać, jakie są konsekwencje choćby częstego kupowania nowych modeli telefonów komórkowych i jak zarabiają firmy produkujące elektronikę” – tłumaczy Irene Schipper z holenderskiej organizacji SOMO. Kampania ma też zwrócić uwagę na bardzo niskie płace pracowników fabryk produkujacych sprzęt elektroniczny w porównaniu do ceny sprzętu oraz na warunki ich pracy. "Jeżeli konsumenci zaczną zwracać uwagę, w jaki sposób produkowane są elektroniczne gadżety, choćby pytając o to w sklepach, może skłoni to potentatów do redukcji części budżetów marketingowych na rzecz wzrostu płac czy poprawy warunków pracy w fabrykach i kopalniach" – wyjaśnia pracowniczka SwedWatch.
Jak podaje Rzeczpospolita, program "Make IT fair" jest finansowany m.in. przez Unię Europejską, która przeznaczyła na jego realizację 1,4 mln euro. Kampania ma trwać trzy lata i prowadzona jest przez dziewięć organizacji pozarządowych z różnych krajów Unii.
źródło: Rzeczpospolita / computerworld.pl
Komentarze (0)