Kampania ma za zadanie promować zmniejszanie objętości odpadów produkowanych w gospodarstwach domowych oraz edukować, jak prowadzić świadomy recykling, jak segregować i jak postępować z odpadami, by zajmowały mniej miejsca.
Gospodarstwa domowe generują coraz więcej odpadów. Niemalże każdy produkt spożywczy pozostawia po sobie jednorazowe opakowanie, które trafia do kosza, a produktem najczęściej wypychającym nasze worki na śmieci są butelki PET. Z każdym rokiem zużywamy coraz więcej opakowań, a napoje w opakowaniach PET są używane w naszych domach, szkołach i w pracy. Rynek opakowań w Polsce i na świecie stale się rozwija, pojawia się coraz więcej atrakcyjnych, ale zbędnych opakowań. Stale wzrasta ilość odpadów komunalnych w przeliczeniu na mieszkańca, przez co zwiększa się ich objętość. Rocznie zużywa się ok. 120 mln ton butelek PET i co rok jest ich o 5% więcej. Każdego roku statystyczny Polak wyrzuca ok 3 kg butelek PET.
Kampania kładzie nacisk na promocję dobrych praktyk – zgniatanie odpadów, zwłaszcza butelek, opakowań kartonowych i puszek, a przez to redukowanie ich objętości. Ponadto, kampania ma motywować do zachowań proekologicznych.
Kampania jest współfinansowana ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi w kwocie 121,5 tys. złotych.
Promocja idei recyklingu obejmuje działania marketingowe prowadzone w mediach tradycyjnych – stacjach radiowych, telewizyjnych, prasie, internecie, nośnikach zewnętrznych w formie plakatów, billboardów, citylightów, nośnikach w komunikacji miejskiej. Niekonwencjonalnym akcentem kampanii będzie organizacja akcji flash mob w Łodzi, Piotrkowie Trybunalskim, Pabianicach, Bełchatowie, Zgierzu i Opocznie. Akcję oficjalnie rozpocznie konkurs przeprowadzony 10 lutego na Górze Kamieńsk, który polegać będzie na zjeździe na własnoręcznie zrobionej konstrukcji pojazdu z surowców wtórnych, w tym z butelek PET.
źródło: wfosigw.lodz.pl
Komentarze (0)