Reklama

AD1A EGOE [27.03-27.04.24]

Zgnieć butelkę i zjedź na byle czym

Zgnieć butelkę i zjedź na byle czym
07.02.2012, o godz. 9:30
czas czytania: około 2 minut
0

10 lutego w województwie łódzkim rozpocznie się kampania edukacyjno-informacyjna „Zgnieć butelkę". Jej głównym celem jest zwrócenie uwagi na problem odpadów oraz podniesienie świadomości mieszkańców województwa w zakresie ochrony środowiska, głównie recyklingu oraz gospodarowania odpadami.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B regionalne Bolesławiec [09.04-23.04.24]

Kampania ma za zadanie promować zmniejszanie objętości odpadów produkowanych w gospodarstwach domowych oraz edukować, jak prowadzić świadomy recykling, jak segregować i jak postępować z odpadami, by zajmowały mniej miejsca.

Gospodarstwa domowe generują coraz więcej odpadów. Niemalże każdy produkt spożywczy pozostawia po sobie jednorazowe opakowanie, które trafia do kosza, a produktem najczęściej wypychającym nasze worki na śmieci są butelki PET. Z każdym rokiem zużywamy coraz więcej opakowań, a napoje w opakowaniach PET są używane w naszych domach, szkołach i w pracy. Rynek opakowań w Polsce i na świecie stale się rozwija, pojawia się coraz więcej atrakcyjnych, ale zbędnych opakowań. Stale wzrasta ilość odpadów komunalnych w przeliczeniu na mieszkańca, przez co zwiększa się ich objętość. Rocznie zużywa się ok. 120 mln ton butelek PET i co rok jest ich o 5% więcej. Każdego roku statystyczny Polak wyrzuca ok 3 kg butelek PET.

Kampania kładzie nacisk na promocję dobrych praktyk – zgniatanie odpadów, zwłaszcza butelek, opakowań kartonowych i puszek, a przez to redukowanie ich objętości. Ponadto, kampania ma motywować do zachowań proekologicznych.

Kampania jest współfinansowana ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi w kwocie 121,5 tys. złotych.

Promocja idei recyklingu obejmuje działania marketingowe prowadzone w mediach tradycyjnych – stacjach radiowych, telewizyjnych, prasie, internecie, nośnikach zewnętrznych w formie plakatów, billboardów, citylightów, nośnikach w komunikacji miejskiej. Niekonwencjonalnym akcentem kampanii będzie organizacja akcji flash mob w Łodzi, Piotrkowie Trybunalskim, Pabianicach, Bełchatowie, Zgierzu i Opocznie. Akcję oficjalnie rozpocznie konkurs przeprowadzony 10 lutego na Górze Kamieńsk, który polegać będzie na zjeździe na własnoręcznie zrobionej konstrukcji pojazdu z surowców wtórnych, w tym z butelek PET.

źródło: wfosigw.lodz.pl

 

Tagi:

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024