Reklama

ad1a stihl [02.09-08.09.24]

Zmiany w krakowskiej gospodarce komunalnej

Zmiany w krakowskiej gospodarce komunalnej
10.09.2008, o godz. 13:18
czas czytania: około 2 minut
0

Od 1 października nastąpią zmiany w zakresie zarządzania gospodarką komunalną w Gminie Miejskiej Kraków.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B KUBOTA [02.09-30.09.24]

Po przyjęciu przez radnych uchwały nr XLVIII/593/08 w sprawie likwidacji jednostki budżetowej Zarząd Dróg i Transportu w Krakowie oraz uchwały nr XLVIII/594/08 w sprawie reorganizacji jednostki budżetowej Krakowski Zarząd Komunalny w Krakowie, zmiany jej nazwy i nadania statutu oraz upoważnienia Dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie do załatwiania indywidualnych spraw w zakresie administracji publicznej, od 1 października dojdzie do istotnych zmian w dziedzinie zarządzania gospodarka komunalna na terenie Krakowa.

Po reorganizacji Krakowskiego Zarządu Komunalnego powstanie jednostka o nazwie Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie. Przejmie ona także kompetencje zlikwidowanego ZDiT w zakresie:
• pełnienia, wynikających z ustawy o drogach publicznych, funkcji zarządu dróg publicznych: krajowych (z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych), wojewódzkich, powiatowych,
• pełnienia funkcji zarządzającego ruchem na drogach publicznych w rozumieniu ustawy Prawo o ruchu drogowym,
• zarządzania infrastrukturą transportu zbiorowego oraz obiektami i urządzeniami towarzyszącymi,
• zarządzania oświetleniem ulic, placów i dróg publicznych oraz oświetlenia dróg i terenów będących w zarządzie Gminy Miejskiej Kraków, a także iluminacji wybranych elementów krajobrazu miasta,
• zarządzania transportem publicznym realizowanym przez Gminę Miejską Kraków, za wyjątkiem wydawania licencji na wykonanie transportu drogowego.

Ulokowanie zarządzania drogami, infrastrukturą komunalną i transportem zbiorowym w jednej jednostce ma uporządkować te zagadnienia i usprawnić ich funkcjonowanie. Koncentracja kompetencji, ułatwienie sprawowania zarządu z punktu widzenia interesów mieszkańców oraz obniżenie kosztów to także zmniejszenie liczby stanowisk dublujących się dotychczas w dwóch jednostkach.- Takie rozwiązanie – korzystne ze względów organizacyjnych i ekonomicznych – poprawi efektywność świadczonych usług i usprawni obsługę mieszkańców – argumentuje wiceprezydent miasta Wiesław Starowicz.

źródło: krakow.pl

Tagi:

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

AD1A Forum Recyklingu 2024 [04.07-14.10.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

ad3b zm MSO [12.08-16.10.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024