Reklama

AD1A TOMRA [15.04-15.05.24]

Warszawa stworzy przewodnik dobrych praktyk dla szyldów i witryn

Warszawa stworzy przewodnik dobrych praktyk dla szyldów i witryn
jwo
26.08.2015, o godz. 10:33
czas czytania: około 2 minut
0

Aby rozprawić się z reklamowym chaosem w Warszawie stołeczny ratusz oraz stowarzyszenia "Miastodwa" i "Miasto moje a w nim" współpracują nad stworzeniem przewodnika dobrych praktyk dla szyldów i witryn w mieście.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1b Biuro Rozwoju Gdańska – rekrutacja [26.04.24-25.05.24]

Jak deklaruje Urząd Miasta w Warszawie, celem publikacji jest “opracowanie i popularyzacja takich zasad informowania przez przedsiębiorców o swojej działalności w przestrzeni miejskiej, które szanować będą wartości ładu przestrzennego”. Oznacza to, że miasto poprzez dokument chce wpłynąć na firmy reklamowe i zmniejszyć liczbę inwazyjnych i krzykliwych banerów, szyldów oraz innych formatów promocyjnych zamieszczanych w stolicy.

Przewodnik oraz zawarte w nim wytyczne pojawią się także w przyszłym „kodeksie reklamowym” Warszawy, którego uchwalenie przez Radę Miasta umożliwi wchodząca w życie 11 września tzw. ustawa krajobrazowa. Dzięki kodeksowi Warszawa w przyszłości będzie jednym z niewielu miast w Polsce, które regulują w ten sposób zamieszczanie szyldów w przestrzeni publicznej.

Warto zaznaczyć, że warszawski przewodnik dobrych praktyk będzie zawierał zasady lokalizowania reklam dla całego miasta, a nie tylko dla jego najbardziej reprezentacyjnych obszarów jak ma to miejsce w innych miejscowościach.

– Chcemy, by warszawski przewodnik po szyldach ustanowił nowy standard tego typu opracowań, które do tej pory miały charakter jedynie doraźny bądź fragmentaryczny. Treść publikacji zostanie skonsultowana zarówno z przedsiębiorcami, jak i ekspertami z dziedziny projektowania – zapewnia Wojciech Wagner, naczelnik Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej Urzędu m.st. Warszawy.

– Naszym celem jest, aby ta publikacja była nie tylko zbiorem reguł i nakazów, ale przede wszystkim solidną porcją inspiracji i przykładów dobrych praktyk. Chcemy stworzyć przewodnik, który pomoże przedsiębiorcom pozytywnie wyróżnić się w przestrzeni miasta – zwraca uwagę Jan Franciszek Cieślak ze Stowarzyszenia Miastodwa, które łączy środowiska socjologów, badaczy, miejskich aktywistów i projektantów z różnych dziedzin na rzecz lepszego projektowania w przestrzeni publicznej.

Publikacja powstanie do końca 2015 roku.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024