Jak deklaruje Urząd Miasta w Warszawie, celem publikacji jest “opracowanie i popularyzacja takich zasad informowania przez przedsiębiorców o swojej działalności w przestrzeni miejskiej, które szanować będą wartości ładu przestrzennego”. Oznacza to, że miasto poprzez dokument chce wpłynąć na firmy reklamowe i zmniejszyć liczbę inwazyjnych i krzykliwych banerów, szyldów oraz innych formatów promocyjnych zamieszczanych w stolicy.
Przewodnik oraz zawarte w nim wytyczne pojawią się także w przyszłym „kodeksie reklamowym” Warszawy, którego uchwalenie przez Radę Miasta umożliwi wchodząca w życie 11 września tzw. ustawa krajobrazowa. Dzięki kodeksowi Warszawa w przyszłości będzie jednym z niewielu miast w Polsce, które regulują w ten sposób zamieszczanie szyldów w przestrzeni publicznej.
Warto zaznaczyć, że warszawski przewodnik dobrych praktyk będzie zawierał zasady lokalizowania reklam dla całego miasta, a nie tylko dla jego najbardziej reprezentacyjnych obszarów jak ma to miejsce w innych miejscowościach.
– Chcemy, by warszawski przewodnik po szyldach ustanowił nowy standard tego typu opracowań, które do tej pory miały charakter jedynie doraźny bądź fragmentaryczny. Treść publikacji zostanie skonsultowana zarówno z przedsiębiorcami, jak i ekspertami z dziedziny projektowania – zapewnia Wojciech Wagner, naczelnik Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej Urzędu m.st. Warszawy.
– Naszym celem jest, aby ta publikacja była nie tylko zbiorem reguł i nakazów, ale przede wszystkim solidną porcją inspiracji i przykładów dobrych praktyk. Chcemy stworzyć przewodnik, który pomoże przedsiębiorcom pozytywnie wyróżnić się w przestrzeni miasta – zwraca uwagę Jan Franciszek Cieślak ze Stowarzyszenia Miastodwa, które łączy środowiska socjologów, badaczy, miejskich aktywistów i projektantów z różnych dziedzin na rzecz lepszego projektowania w przestrzeni publicznej.
Publikacja powstanie do końca 2015 roku.
Komentarze (0)