Testy autobusu potrwają do 13 października, a autobus wozi już pasażerów na linii nr 124 z os. Podwawelskiego do przystanku Wieczysta.
Cechą wyróżniającą testowany przez MPK SA w Krakowie autobus o długości 12 metrów jest przede wszystkim możliwość odzyskiwania energii hamowania dzięki modułowi rekuperacyjnemu. To przyczynia się do znacznej redukcji zużycia paliwa, a tym samym emisji dwutlenku węgla.
Warto podkreślić, że wartości spalin w tym autobusie są znacznie mniejsze od wartości granicznych normy Euro VI, która wprowadza zmniejszenie emisji cząstek stałych o 66% i tlenków azotu aż o 80% w porównaniu do Euro V. Prezentowany pojazd wyposażony w silnik OM936 o pojemności 7,7 l i mocy 220 kW ogranicza te emisje znacznie bardziej – cząstki stałe o dodatkowe 80%, a tlenki azotu o dodatkowe 50% w stosunku do podanych wartości granicznych. Rzeczywiste emisje tych szkodliwych substancji są na granicy wykrywalności.
W autobusie istnieje możliwość zastosowania elektronicznego programu stabilizującego tor jazdy ESP, dotychczas znanego z pojazdów osobowych i autobusów turystycznych. System kontroluje trakcję i poślizg integrując układy ABS i ASR. Autobus jest także wyposażony w system detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.
Poza bezpieczeństwem autobus zapewnia także wysoki komfort podróży. Pojazd jest klimatyzowany, wyposażony w nowoczesny system informacji pasażerskiej i monitoring. Przy każdych drzwiach znajduje się obniżone wejście do wysokości 320 mm, a dla pasażerów o ograniczonej mobilności została zamontowana dodatkowo rampa, długi peron na wózek inwalidzki i dziecięcy oraz dodatkowe oświetlenie LED wbudowane w poręcze.
Komentarze (0)