Autobusy już na pierwszy rzut oka wyróżniają się swoim designem. Oferują także szereg dodatkowych udogodnień. Na komfort podróżowania bez wątpienia wpłynie bardziej przestronna przestrzeń pasażerska, większa liczba miejsc siedzących, czy rozbudowany system informacji pasażerskiej.
– Trudno uwierzyć, że w ciągu kilkudziesięciu lat dzielących starego poczciwego “Jelcza” popularnie zwanego “ogórkiem”, od tego najnowszego pojazdu, tak bardzo zmienił się design i wyposażenie miejskiego autobusu, a co za tym idzie komfort przejazdu – mówił Wojciech Tulibacki, prezes zarządu MPK Poznań – Dzięki temu będziemy mogli jeszcze skuteczniej przyciągać nowych pasażerów.
Zgodnie ze standardami Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu, pojazdy zostały wyposażone w system liczenia pasażerów. Mają też uchwyty do montowania i przewożenia rowerów. Nowością są porty USB, dzięki którym będzie można naładować urządzenia mobilne.
– Wszyscy musimy zabiegać o to, by zabezpieczyć mobilność mieszkańców w mieście. Mamy nowoczesny tabor, nie możemy pozwolić, żeby te piękne autobusy stały w korkach, tylko mogły swobodnie przemieszczać się po mieście. A to jest możliwe tylko jeśli będziemy tworzyć nowe buspasy – przekonywał prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak. – W naszym wspólnym interesie jest to, by więcej mieszkańców Poznania i podpoznańskich gmin przemieszczało się komunikacją miejską, bo dzięki temu ci którzy nie mogą zrezygnować z samochodu, będą się mogli sprawniej poruszać po mieście. Do tego autobusu wchodzi z pewnością ok. 100 osób. Równoważy to około 90 samochodów. Łatwo sobie zatem wyobrazić, ile wszyscy możemy zyskać, jeśli część z nas przesiądzie się do autobusu czy tramwaju – dodał.
Autobusy nie zostały przez poznańskie MPK zakupione, ale wydzierżawione na okres ośmiu lat. Dzięki takiemu rozwiązaniu tabor może być na bieżąco unowocześniany bez angażowania środków inwestycyjnych – wyjaśniają władze miasta. Przetarg na dzierżawę wygrało konsorcjum Solaris Bus&Coach i PKO Leasing.
– W marcu tego roku minie dokładnie 20 lat od momentu, kiedy pierwsze autobusy opuściły naszą fabrykę i wyjechały właśnie do MPK Poznań. Jesteśmy niezwykle dumni z faktu, że po dwóch dekadach możemy dostarczyć do stolicy Wielkopolski pojazdy nowej generacji – powiedział Andreas Strecker, prezes firmy Solaris.
Nowe pojazdy spełniają najwyższe europejskie standardy w zakresie bezpieczeństwa i ekologii. Zostały wyposażone w niskoemisyjne silniki Euro 6 oraz energooszczędne oświetlenie LED. Niskopodłogowe autobusy są przyjazne dla niepełnosprawnych i osób z wózkami dziecięcymi. Posiadają też system wewnętrznego i zewnętrznego monitoringu, który wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Pojazdy są klimatyzowane, a przesuwne drzwi gwarantują szersze i łatwiejsze wejście oraz płynną wymianę pasażerów. Każdy autobus wyposażony jest ponadto w komplet zewnętrznych LED-owych tablic informacyjnych oraz wewnętrzne tablice LCD.
Komentarze (0)