W Warszawie i wielu innych miastach w Polsce cyklicznie pojawiają się doniesienia o składaniu wizyt w domach przez osoby przedstawiające się jako pracownicy wodociągów.
Oszuści próbują wejść do mieszkań pod pretekstem sprawdzania instalacji lub proponują spotkanie w celu omówienia tematu jakości wody i ewentualnej sprzedaży filtrów.
W związku z powyższym MPWiK w Warszawie informuje, że nie przeprowadza spotkań z lokatorami dotyczących sposobów poprawy jakości wody w budynku, nie prowadzi badań wody w punkcie czerpalnym u odbiorcy (w kranie zainstalowanym w mieszkaniu) jak również nie prowadzi sprzedaży urządzeń „poprawiających jakość wody” u odbiorcy.
Wodociągowcy zachęcają również do obejrzenia klipu kampanii społecznej „Nie znasz, nie otwieraj” realizowanej przez Fundację Aktywnych Obywateli.
Zgodnie z obowiązującymi prawem, przedsiębiorstwo wodociągowe odpowiada za jakość dostarczanej zimnej wody w sieci ulicznej, osiedlowej do wodomierza głównego, natomiast za stan i prawidłową eksploatację dalszego odcinka sieci czy przyłącza za wodomierzem oraz instalację wewnętrzną budynku odpowiada administrator lub jego właściciel.
Przepisy regulujące pracę Warszawskich Wodociągów upoważniają pracowników MPWiK do dokonywania kontroli przyłącza wodociągowego od sieci wodociągowej do zaworu za wodomierzem głównym włącznie. Pracownicy posiadają prawo do wstępu na teren nieruchomości po okazaniu legitymacji służbowej i pisemnego upoważnienia.
Każdą, niespełniającą powyższych warunków próbę wejścia na teren nieruchomości oszusta podającego się za „pracownika wodociągów” należy zgłosić niezwłocznie policji lub przedsiębiorstwu wodociągowemu.
Komentarze (0)