Bohaterami kampanii pt. „Trzymaj czystą Wartę” są postacie z herbu Poznania – święci Piotr i Paweł. Zachęcają one osoby wypoczywające nad rzeką do sprzątania po sobie i informują, że utrzymanie porządku to wspólna odpowiedzialność poznaniaków.
W ostatnim czasie tereny rekreacyjne położone nad Wartą przyciągają coraz więcej osób, głównie dzięki bogatej ofercie sportowej i rekreacyjnej, a także ciągle rozbudowywanej trasie pieszo-rowerowej tzw. Wartostradzie. Coraz więcej poznaniaków spędza czas nad rzeką. Korzystają oni z plaży miejskich, tramwajów rzecznych, boisk czy miejsc do grillowania. Chętnie odwiedzają też punkty gastronomiczne i rozrywkowe.
Jak informuje Tomasz Lisiecki, z-ca dyrektora Gabinetu Prezydenta nad Wartą wypoczywa coraz więcej osób i jest to dowód na to, że warto dbać o rozwój infrastruktury nad naszą rzeką.
– Jednocześnie należy też wesprzeć ciężką pracę osób sprzątających brzegi Warty sygnałami, że wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za to w jakich warunkach odpoczywamy i przede wszystkim za to, że każdy jest odpowiedzialny za swoje śmieci – mówi Tomasz Lisiecki.
W ramach kampanii edukacyjnej pojawiły się plakaty, wlepki, przypinki i plecaki, które przypominają o kulturze osobistej nad Wartą. Właściwą postawę ma także promować specjalny film. Autorzy kampanii powołują się na podobne doświadczenia, z jakimi od lat mierzy się Warszawa gdzie wysoka frekwencja wypoczywających nad Wisłą również powoduje duże zaśmiecenie. Z tego względu przedstawiciele miasta Poznań zamierzają włączyć do kampanii jak najwięcej podmiotów, które działają w okolicy Warty.
Do współpracy zostali zaproszeni wszyscy gospodarze rzeki, mający realny wpływ na zagospodarowanie nabrzeża, m.in. Politechnika Poznańska, KontenerART, Brzeg Wschodni, okoliczne sklepy i punkty gastronomiczne. Kampania „Trzymaj czystą Wartę” potrwa do końca wakacji.
Komentarze (0)