Projekt realizowany jest przy wsparciu środków unijnych pochodzących z Instrumentu „Łącząc Europę” – CEF (Connecting Europe Facility). Całkowita jego wartość to ok. 900 tys. euro, w tym dofinansowanie Unii Europejskiej z CEF stanowi ponad 400 tys. euro. Beneficjentem przedsięwzięcia jest Spółka Lotos Paliwa. 12 punktów ładowania zlokalizowano tak, by kierowca pojazdu mógł przejechać trasę autostradami A1 i A2 Trójmiasto-Warszawa bez względu na rodzaj baterii zastosowanej w pojeździe, styl jazdy czy warunki atmosferyczne.
Lokalizacja punktów ładowania została zaplanowana tak, aby najdłuższy odcinek między nimi nie przekraczał 150 km. Każda stacja ma kilka stanowisk ładowania. Ponadto została wyposażona w ładowarkę o łącznej mocy 150 kW i obsługuje trzy międzynarodowe standardy: CHAdeMO – dla marek japońskich (prąd stały), CCS (Combined Charging System) – dedykowany markom europejskim (prąd stały) oraz Type 2 (prąd przemienny).
Projekt jest pierwszą fazą globalnej inicjatywy obejmującej wdrożenie infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych wzdłuż dróg sieci bazowej TEN-T w korytarzu Morze Północne – Morze Bałtyckie oraz w korytarzu Bałtyk – Adriatyk.
W ciągu kilku lat Lotos planuje uruchomić kolejne 38 ładowarek. Powstaną one nie tylko na północy czy w centrum Polski, ale też przy trasach zachodniej i południowej Polski. Spółka planuje budowę kolejnych punktów przy drogach ekspresowych i autostradach.
dhf
Komentarz #14824 dodany 2018-11-29 09:01:39
stawiamy na ekologiczną elektro mobilność poprzez drogą energię produkowaną z nieekologicznego węgla...plan Morawieckiego o elektro mobilności przez to że mamy energetykę węglową jest rozłożony na łopatki