Emisja gazów cieplarnianych z transportu w 70 proc. pochodzi z transportu drogowego. Tymczasem Polska ma jeden z najwyższych wskaźników motoryzacji w Europie. Zmienić to mogłaby większa dostępność transportu publicznego czy rozwój mikromobilności. O ile jednak polskie miasta dobrze sobie radzą z wprowadzaniem ekologicznego taboru, o tyle gorzej wypadają pod względem mobilności współdzielonej i punktów ładowania pojazdów elektrycznych – wynika z rankingu Clean Cities Campaign.
Siemens przejmuje Heliox, firmę wyspecjalizowaną w zakresie infrastruktury dla e-autobusów i e-ciężarówek.
Ekomobilność stanowi ciekawy element w przestrzeni biznesowo-samorządowej. Przepisy, których respektowanie wpływa na stratę pieniędzy, do tego problemy z infrastrukturą, powolnie dojrzewająca technologia, (nie)pewność ekologiczna. A jednak wdrażana jest w UE, w tym również w Polsce. Z jakim skutkiem?
Coraz więcej Polaków bierze przykład z mieszkańców Europy Zachodniej czy Skandynawii i stawia na aktywną mobilność, gdzie rower stanowi nie tylko atrakcyjną formę rekreacji, ale jest także traktowany jako pełnoprawny środek transportu.
Rzeszów, Nowy Sącz, Zakopane, Siedlce i Lublin to tylko wybrane lokalizacje, w których można już korzystać z nowych stacji ładownia pojazdów elektrycznych.