W ostatnich latach elektromobilność stała się jednym z głównych filarów rozwoju technologicznego i gospodarczego na świecie. Polska, w ślad za globalnymi trendami, nie tylko adaptuje innowacyjne rozwiązania w zakresie mobilności elektrycznej, ale również staje się jednym z europejskich liderów w produkcji baterii i pojazdów elektrycznych. Raport „Wskaźnik e-mobility 2023” przygotowany przez Polską Izbę Rozwoju Elektromobilności (PIRE) oraz Bergman Engineering dostarcza dogłębną analizę obecnego stanu i przyszłych perspektyw sektora e-mobility w Polsce.
Kanada wprowadzi dodatkowe cła wynoszące 100 proc. na samochody elektryczne produkowane w Chinach – poinformował w poniedziałek premier Justin Trudeau. Dodatkowe opłaty celne w wysokości 25 proc. obejmą też import stali i aluminium z tego kraju.
Operatorzy stacji ładowania aut elektrycznych w liście do przedstawicieli rządu zaapelowali o usprawnienie procesu przyłączania ładowarek do sieci elektroenergetycznej - przekazało Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności. Ich zdaniem bez tego Polska nie ma szans, by sprostać regulacjom UE.
Resort klimatu zaproponował utrzymanie w 2025 r. stawek opłat na Ewidencję Infrastruktury Paliw Alternatywnych w wysokości 10 zł od operatorów ogólnodostępnych stacji ładowania, stacji gazu ziemnego lub wodoru oraz 50 zł od dostawcy usług ładowania - wynika z projektu rozporządzenia.
Jeszcze w tym roku może zostać zmieniona ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych (dalej: ustawa EPA). Już pojawiają się zapowiedzi uchylenia wybranych zapisów dotyczących realizacji zadań publicznych przy wykorzystaniu pojazdów nisko- i zeroemisyjnych. Sytuacja finansowa samorządów sprawia, że mają one problemy ze spełnieniem wymogów z tego zakresu, zwłaszcza że wspomniane pojazdy nie tanieją, tak jak wcześniej zakładano.