Remont objął odcinek Świętego Marcina między ul. Gwarną a Ratajczaka. Była to pierwsza część projektu „Program Centrum”, którego głównym celem jest uspokojenie ruchu w sercu Poznania oraz budowa nowej trasy tramwajowej wzdłuż ul. Ratajczaka. W kolejnych etapach przebudowane zostaną: dalsza część Św. Marcina, ul. Fredry, Mielżyńskiego, Gwarna, Kantaka, 27 Grudnia, pl. Wolności, Towarowa i Al. Marcinkowskiego. Podział na etapy ma na celu zapewnienie utrzymania przejezdności głównych sieci tramwajowych.
– Celem przebudowy było wygospodarowanie dodatkowych przestrzeni dla pieszych w obrębie ul. Św. Marcin, a także zwiększenie jej atrakcyjności i dostępności dla pasażerów komunikacji publicznej – powiedział Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.
Przed przebudową ul. Św. Marcin podzielona była wzdłuż przez tory tramwajowe i pas zieleni. Drzewa znajdowały się tylko na środku. Teraz przestrzeń jest wspólna, wprowadzono tzw. strefę zamieszkania, po której samochody nie mogą poruszać się z prędkością większą niż 20 km/h.
Powstało nowe torowisko, poszerzono chodniki, wykonano nowe nawierzchnie ulicy i ciągów pieszych, zamontowano liczne elementy małej architektury, m.in. kolorowe konstrukcje do siedzenia, nowe ławki (w tym z panelami słonecznymi i gniazdkami USB) oraz atrakcyjne nocne oświetlenie.
Uporządkowano także zieleń. Pojawiły się nowe drzewa, które posadzono w specjalnie dla nich przygotowanych miejscach, wyposażonych w systemy antykompresyjne. Są to konstrukcje, pozwalające na rozwój systemów korzeniowych bez kolizji i zagrożenia dla infrastruktury podziemnej oraz umożliwiające podlewanie drzew. Na ok. 150 m kw. wykonano także niższe nasadzenia. Na przełomie kwietnia i maja uruchomione zostaną fontanny. Wzdłuż ulicy, po obu jej stronach, będą mogły powstać ogródki gastronomiczne.
Komentarze (0)