Celem kampanii jest budowanie świadomości nt. możliwości płynących z wykorzystania energii odnawialnej w polskich domach jednorodzinnych oraz rozwijanie rynku mikroinstalacji fotowoltaicznych. Kampania promuje program „Mój Prąd”, w którym na zwiększenie produkcji energii elektrycznej z prosumenckich instalacji PV o mocy 2-10 kW przeznaczono ok. 1 mld zł.
Do tej pory do programu zgłosiło się ponad 73 tys. osób. Efektem jest 408 MW zainstalowanej mocy. Od 31 marca wnioski składać można on-line, a od 22 maja wprowadzono kolejne ułatwienie – możliwość składnia elektronicznych wniosków na gov.pl przez pełnomocnika.
„Mój Prąd” został też zintegrowany z innym rządowym programem „Czyste Powietrze” (budżet 103 mld zł na wymianę tzw. kopciuchów i termomodernizację domów jednorodzinnych). Od 15 maja potencjalni beneficjenci „Czystego Powietrza” mogą uzyskać dotację również na montaż instalacji fotowoltaicznej, bez konieczności składania dwóch osobnych wniosków.
Oba ogólnopolskie programy – „Mój Prąd” i „Czyste Powietrze” – wpisują się w działania rządu, zmierzające do likwidacji niskiej emisji i poprawy jakości powietrza w polskich miastach i mniejszych miejscowościach, a tym samym są orężem w walce ze smogiem.
Wspólna kampania na rzecz rozwoju fotowoltaiki w pierwszej kolejności obejmuje emisję spotu telewizyjnego oraz działania w internecie. Następnie zostanie ona rozszerzona o promocję radiową. Towarzyszy jej też specjalne stworzona strona internetowa mamyklimat.pl, gdzie znajdują się m.in. ciekawostki dotyczące fotowoltaiki i jej wpływu na środowisko.
Komentarze (0)