Pierwsze pojazdy z nowych dostaw mają dotrzeć do Poznania do jesieni 2021 r. Spółka MPK Poznań podała, że po umowie na dostawę 37 pojazdów, podpisana została umowa na budowę infrastruktury ładowania drogowego transportu publicznego. Ładowarki przygotuje konsorcjum firm Medcom oraz S&M Energia.
Jak poinformowała rzeczniczka MPK Poznań Agnieszka Smogulecka, na podstawie zawartej umowy, na dworcu autobusowym na os. Jana III Sobieskiego powstanie dodatkowo jedna dwustanowiskowa ładowarka pantografowa. Podobnie na dworcu Garbary utworzone zostanie jeszcze jedno dwustanowiskowe urządzenie pantografowe. Obie lokalizacje już służą do ładowania autobusów elektrycznych.
Ładowarki pojawią się również nowych lokalizacjach: na dworcu autobusowym Górczyn przewidziano dwa dwustanowiskowe urządzenia pantografowe. W zajezdni przy ul. Kaczej przewidziano montaż dwustanowiskowego urządzenia pantografowego oraz 18 dwustanowiskowych urządzeń stacjonarnych, umożliwiających ładowanie poprzez wtyczkę plug-in. Dodatkowo z myślą o zajezdni Kacza zamówiono trzy mobilne stacje ładowania pojazdów.
Zamówienie ma być realizowane przez wykonawcę w dwóch etapach. Pierwszy obejmuje prace projektowe wraz z niezbędną dokumentacją i uzyskaniem wszystkich pozwoleń, natomiast w drugim etapie wykonane zostaną roboty budowlane, a urządzenia zostaną dostarczone, podłączone i uruchomione.
Zgodnie z umową z firmą Solaris Bus&Coach, w przyszłym roku do MPK Poznań ma dotrzeć 37 autobusów elektrycznych: 31 standardowych, 12-metrowych oraz 6 przegubowych.
Komentarze (0)