Zielonogórska firma wybuduje stacje ładowania nie tylko na terenie zajezdni przy ul. Limanowskiego, gdzie będą stacjonować elektryczne autobusy, ale również na sześciu łódzkich pętlach autobusowych: Mikulskiego, Cmentarz Szczecińska, Janów, Retkinia, Dworzec Łódź Fabryczna i Retkinia Kusocińskiego.
Aby montaż ładowarek szybkiego ładowania był na pętlach autobusowych możliwy, trzeba będzie tam położyć sieci elektroenergetyczne i teletechniczne, przebudować kolidujące ciągi piesze, wybudować fundamenty pod maszt ładowania oraz stanowiska do ładowania autobusów elektrycznych.
Autobusy będą ładowane przy wykorzystaniu tzw. odwróconego pantografu. Lokalizacje sześciu stacji szybkiego ładowania prądem stałym o mocach znamionowych 300 kW zostały wskazane w takich miejscach, aby zminimalizować utrudnienia w ruchu. Natomiast w zajezdni przy ul. Limanowskiego powstanie dziewięć stacji wolnego ładowania, które zostaną zlokalizowane pod nowobudowaną wiatą dla autobusów elektrycznych.
Stacje wolnego ładowania będą posiadały dwa tryby pracy: tryb ładowania podstawowego oraz tryb ładowania rezerwowego. Nad prawidłową pracą ładowarek będzie czuwał system telemetryczny składający się z dwóch programów do zarządzania infrastrukturą ładowarek oraz monitorowania autobusów elektrycznych.
Umowa z firmą Ekoenergetyka–Polska opiewa na kwotę ponad 7,1 mln zł brutto. Termin oddania do użytku ładowarek będzie skoordynowany z dostawą elektrycznych autobusów do Łodzi.
Komentarze (0)