Edukacja ekologiczna w mediach
FORUM RECYKLINGU POLEKO 2004
Dlaczego firmy globalne typu McDonald’s, Coca Cola, Procter & Gamble każdego roku wydają dziesiątki milionów dolarów na reklamę w telewizji? Dlatego, że przynosi to wymierny efekt. – wzrost sprzedaży, utrzymanie klientów i wychowywanie nowych konsumentów. Czy zatem w dobie globalizacji ci, których misją jest ochrona środowiska, nie powinni również wykorzystać tego narzędzia do promocji swoich idei?
W końcu Namawianie do zjedzenia kolejnego „bigmaka” czy przekonywanie do segregowania odpadów pozostaje, oczywiście bez zwracania uwagi na etykę i zdrowy rozsądek, tylko informacją. Informacją, która, jeżeli jest dobrze podana, może zmienić postawy niejednego z nas. Co zatem stoi na przeszkodzie? Pieniądze, których nie mają ekolodzy? Nie do końca.
Zrób coś dla środowiska
Wyprodukowanie profesjonalnego reklamowego spotu, np. 30-sekundowego, kosztuje ok. 100 tys. zł. Jest to jednak tylko procent kosztów, które trzeba byłoby ponieść przy opłaceniu emisji spotu w telewizji. Jest zatem zrozumiałe, że przy reklamie komercyjnej, np. proszku do prania, trzeba płacić. Wprowadzenie na rynek nowej marki proszku to koszt przygotowania i emisji reklam rzędu 20 mln zł! Ale czy trzeba płacić przy reklamie idei czy postaw przyjaznych środowisku? Ostatnia kampania „Sprzątanie Świata Polska” udowodniła, że aż taka gotówka nie jest wcale potrzebna. Przez 10 dni ...