Recykling pojazdów w teorii
W ubiegłym roku nakładem Wydawnictwa Komunikacji i Łączności ukazał się podręcznik „Wybrane zagadnienia recyklingu samochodów” autorstwa Jerzego Osińskiego i Piotra Żacha.
Do stworzenia książki wykorzystano doświadczenia z prac nad zagadnieniami recyklingu, prowadzonymi na Wydziale Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej.
Recykling materiałów stosowanych do budowy samochodów jest obecnie koniecznością wynikającą z wymagań ochrony środowiska. Podręcznik uświadamia skalę problemu związanego z wycofywaniem z eksploatacji kilkudziesięciu milionów pojazdów na świecie, w tym w Polsce ok. 500 tys. Ze względu na złożone uwarunkowania ekonomiczno-społeczne problemy recyklingu pojazdów są złożone i nie udało się ich dotychczas nigdzie całkowicie rozwiązać. Wyznacznikiem kierunku działań jest przede wszystkim Dyrektywa UE 2000/53/UE z 18 września 2000 r. w sprawie pojazdów wycofanych z eksploatacji. Polska jest w trakcie budowy systemu recyklingu zgodnie z wymaganiami UE, a dalszy rozwój będzie uzależniony od skutecznego wdrożenia rozwiązań zapisanych ustawie: sieci zbierania pojazdów, tworzonych przez wprowadzających pojazdy, systemu finansowania i przepływu informacji.
Recykling samochodów stanowi problem interdyscyplinarny, dlatego też w podręczniku omówiono zagadnienia prawne, obowiązki wynikające z dyrektywy UE oraz przepisy krajowe, w tym obowiązki nałożone przez ustawę na przedsiębiorców, a także organy administracji publicznej. Scharakt...
Do stworzenia książki wykorzystano doświadczenia z prac nad zagadnieniami recyklingu, prowadzonymi na Wydziale Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej.
Recykling materiałów stosowanych do budowy samochodów jest obecnie koniecznością wynikającą z wymagań ochrony środowiska. Podręcznik uświadamia skalę problemu związanego z wycofywaniem z eksploatacji kilkudziesięciu milionów pojazdów na świecie, w tym w Polsce ok. 500 tys. Ze względu na złożone uwarunkowania ekonomiczno-społeczne problemy recyklingu pojazdów są złożone i nie udało się ich dotychczas nigdzie całkowicie rozwiązać. Wyznacznikiem kierunku działań jest przede wszystkim Dyrektywa UE 2000/53/UE z 18 września 2000 r. w sprawie pojazdów wycofanych z eksploatacji. Polska jest w trakcie budowy systemu recyklingu zgodnie z wymaganiami UE, a dalszy rozwój będzie uzależniony od skutecznego wdrożenia rozwiązań zapisanych ustawie: sieci zbierania pojazdów, tworzonych przez wprowadzających pojazdy, systemu finansowania i przepływu informacji.
Recykling samochodów stanowi problem interdyscyplinarny, dlatego też w podręczniku omówiono zagadnienia prawne, obowiązki wynikające z dyrektywy UE oraz przepisy krajowe, w tym obowiązki nałożone przez ustawę na przedsiębiorców, a także organy administracji publicznej. Scharakt...