Dni Morza pod banderą recyklingu

Pierwszy raz podczas czerwcowych obchodów Dni Morza w Szczecinie browar „Bosman” z Grupy Carlsberg Polska zorganizował wspólnie z Fundacją EkoRozwoju ekologiczną akcję edukacyjną pt. „Zadbaj o środowisko”. Głównym jej celem było uwrażliwienie na dbałość o otoczenie i czystość terenów oraz zwrócenie uwagi uczestnikom Dni Morza na problem zaśmiecania przestrzeni w pobliżu miejsc zamieszkania, a w szczególności terenów zieleni i rekreacyjnych.
Pełnoletni biesiadnicy byli zachęcani do udziału w sprzątaniu plastikowych kubków jednorazowych po piwie, w zamian otrzymując w specjalnych ekostrefach na Łasztowni i Wałach Chrobrego nagrody, tj. gadżety z materiałów biodegradowalnych, takie jak: czapki, maty plażowe, peleryny przeciwdeszczowe, długopisy i otwieracze. Fundacja przygotowała dla całych rodzin szereg konkursów promujących recykling. Za dobre odpowiedzi można było otrzymać np. sprzęt sportowy oraz bawełniane torby wielokrotnego użytku, a także samodzielnie je pomalować pod okiem instruktorek Fundacji. W konkursach wzięło udział ponad tysiąc uczestników.
Inicjatywa Bosmana pt. „Zadbaj o środowisko” jest korzystna dla każdego z nas, a przede wszystkim – dla Ziemi, o którą razem powinniśmy troszczyć się. Nasze śmieci wyrzucone na wysypiska staną się odpadami. Możemy jednak zamienić je na przydatne surowce, jeżeli tylko będziemy je codziennie segregować i poddawać recyklingowi, do czego zachęcamy wspólnie z browarem Bosman – powiedział Dominik Dobrowolski, wiceprezes Fundacji EkoRozwoju.
 
Drugie życie frani
Podczas finału Warszawskich Dni Recyklingu frania pokazała, na co ją stać. Przy namiocie warszawskiego MPO wszyscy spragnieni wiedzy (i nie tylko) otrzymali ponad trzy tysiące soków w kartonikach! Puste kartoniki były wrzucane do specjalnie oznakowanego pojemnika MPO zlokalizowanego przed stoiskiem oraz do frania. Kto jeszcze pamięta kultową pralkę czasów PRL? Tym razem dzięki niej kartoniki zostały rozdrobnione i zamienione na papierową pulpę, z której uczestnicy festynu robili czerpany papier! Celem akcji było oczywiście pokazanie, iż kartoniki po napojach to cenne surowce wtórne, które należy selektywnie zbierać i poddawać recyklingowi – to przecież 75% papieru, 20% polietylenu i 5% aluminium. Akcję przeprowadzono dzięki współpracy z Programem REKARTON, firmą Tetra Pak, Fundacją Sztuki Współczesnej „In Situ” oraz Fundacją EkoRozwoju.
 
Kolumnę opracował: Dominik Dobrowolski,
Fundacja EkoRozwoju