Członkostwo w Unii Europejskiej oraz uwarunkowania wewnętrzne wymuszają na polskich przedsiębiorcach wzrost zainteresowania ochroną środowiska. W połowie 2010 r. przeprowadzono badanie nastawienia biznesu do wyzwań w tej dziedzinie.
Obejmowało ono zakres i motywy działań związanych z ochroną środowiska na tle oceny ich opłacalności oraz barier dla aktywności proekologicznej. Osobny wątek stanowiła analiza gotowości biznesu do dialogu z administracją, organizacjami ekologicznymi i nauką. Firmy poddane badaniu zróżnicowano wg wielkości oraz profilu działalności.
Występuje ogólna prawidłowość, że wielkość firmy stanowi czynnik silnie różnicujący działania przedsiębiorstw oraz przekonania zarządzających, dotyczące ochrony środowiska. Wielkość firmy koreluje bowiem z różnymi czynnikami determinującymi stopień jej związania przez przepisy prawa w zakresie ekologii oraz sposób odnoszenia się zarządzających do norm prawnych i etycznych. Wśród tych czynników wymienić należy: skalę i zasięg działalności, możliwości finansowe, a także występowanie lub brak kultury korporacyjnej w zarządzaniu oraz ustalonej misji firmy i skodyfikowanego systemu uznawanych w niej wartości.
 
Zaangażowanie w działania proekologiczne
Badanie stanowi rozwinięcie podobnego projektu realizowanego w 2009 r. Część pytań została powt&oa...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?