Paryż nocą uwodzi nie tylko rozświetlonymi, wylewającymi się na chodniki ulic, wypełnionymi ludźmi ogródkami licznych restauracji, iluminacjami kamienic, mniej lub bardziej przewidywalnymi oświetleniami znanych na całym świecie paryskich symboli. W pamięć zapadają także „świetlne utwory” o złożonej, wielobarwnej strukturze, tworzone przez mistrzów oświetleń iluminacyjnych. Jednym z nich jest niewątpliwie Yann Kersalé.
Paryskie Muzeum Azji i Pacyfiku, autorstwa jednego z najznamienitszych światowych architektów Jeana Nouvella, położone jest nieopodal Sekwany, w odległości 10-minutowego spaceru od wieży Eiffla. Po swoim powstaniu zasłynęło niekonwencjonalnym rozwiązaniem architektonicznym: część wystawowa budynku uniesiona została ponad powierzchnię terenu działki. Elewacja od strony bulwaru Quai Branly pokryta jest obrazem lasu tropikalnego, z którego wysuwają się, przyciągające wzrok przechodniów, zróżnicowane kształtem i barwą wykusze symbolizujące różnorodność kulturową obszaru geograficznego, o którym Muzeum „opowiada”. Zawieszenie kubatury w przestrzeni dodatkowo potęguje bujna, zróżnicowana roślinność pagórkowatego ogrodu, przechodząca w „zieloną elewację” części administracyjnej budynku. Architektoniczny pomysł stał się punktem wyjścia dla wykreowanej przez Yanna Kersalégo, niekonwencjonalnej iluminacji budynk...