Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, mając na uwadze jakość życia obecnego i przyszłych pokoleń, a także realizując politykę państwa, troszczy się o ochronę i racjonalne korzystanie z zasobów środowiska. Naszą pracą mamy nadzieję przyczyniać się w znacznym stopniu do sprawnego zarządzania środowiskiem. Z tego względu – jako generalny dyrektor ochrony środowiska – zdecydowanie popieram ideę konkursów, takich jak „Ekoodpowiedzialni w biznesie”. W konkursach tych wyłaniani są przedsiębiorcy dbający o zrównoważony rozwój. Ponadto nagradzane są firmy, które w sposób wyjątkowy minimalizują negatywny wpływ na środowisko, realizując swoją działalność.
Michał Kiełsznia, generalny dyrektor ochrony środowiska
Konkurs prowadzony w gronie przedsiębiorców to zauważenie i docenienie tych, którzy wnoszą znaczący wkład w rozwój gospodarczy i ochronę środowiska, udowadniając, że inwestowanie w ekologię sprzyja konkurencyjności i innowacyjności. Jednocześnie konkurs to bodziec do naśladowania dla innych przedsiębiorców, niekoniecznie z tej samej branży. Idea konkursów ekologicznych to najlepsza droga do promowania i popularyzacji niestandardowych działań w zakresie ochrony środowiska i korzystania z jego zasobów. Pierwsza edycja konkursu „Ekoodpowiedzialni w biznesie” stworzyła nową formę współpracy i działań na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Anna Wajnbergier, radca ministra, Ministerstwo Środowiska
Trudno przecenić znaczenie działań proekologicznych w przemyśle, ale często są one kosztowne i na krótką metę mogą pogorszyć konkurencyjność firmy. Takie inicjatywy powinno się nie tylko prawnie wymuszać, ale też do nich zachęcać. Na szczęście w naturze człowieka tkwi chęć rywalizacji, co trzeba wykorzystać. W związku z tym kompetentnie zorganizowany konkurs przez promowanie najlepszych rozwiązań technicznych dobrze motywuje do kolejnych potrzebnych działań. Opracowanie wniosku często daje też okazję do podsumowania własnych działań i ułatwia ich prezentację na zewnątrz. Ogólnopolski konkurs „Ekoodpowiedzialni w biznesie” jest odpowiednią platformą do zaprezentowania swoich osiągnięć i poprawy reputacji każdej firmy.
Jerzy Majchrzak, dyrektor, Polska Izba Przemysłu Chemicznego