W grudniu ub.r. NIK opublikował raport pt. „Gospodarowanie lokalami komunalnymi w budynkach mieszkalnych”. Czynności kontrolne, które obejmowały lata 2009-2011, inspektorzy przeprowadzili w okresie od 15 marca do 30 czerwca 2012 r. w 33 urzędach gmin, w jednej jednostce organizacyjnej gminy, realizującej zadania w badanym zakresie, a także w 11 podmiotach, którym powierzono zarządzanie mieszkaniowym zasobem gmin (wykaz skontrolowanych podmiotów w ramce). Natomiast zakres kontroli obejmował tworzenie i wdrażanie zasad gospodarowania lokalami, a także skuteczność zbierania aktualnych informacji o posiadanym zasobie. W obszarze zainteresowania Izby znalazły się również kwestie związane z przestrzeganiem reguł najmu lokali i wykorzystaniem ich zgodnie z przeznaczeniem, prawidłowością ich zbywania i ustalania wysokości stawek czynszu za ich najem oraz skutecznością egzekucji tych należności.
W wyniku przeprowadzonej kontroli Izba dokonała negatywnej oceny działań związanych z gospodarowaniem lokalami komunalnymi we wszystkich gminach.
 
Zmniejszający się zasób
Zdaniem inspektorów, jednym z największych uchybień, których dopuściły się 34 skontrolowane gminy, byłosukcesywne zmniejszanie zasobó...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?