Normalizacja standardów w administracji samorządowej
Na działania związane ze standaryzacją pracy w urzędzie należy spojrzeć w kontekście poprawy funkcjonowania administracji samorządowej. W celu osiągnięcia wyższych standardów w tym zakresie służy norma PN-ISO 37120 ?Zrównoważony rozwój społeczny ? Wskaźniki usług miejskich i jakości życia?.
Permanentnym elementem funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego jest ocena, jaką wystawia im lokalna społeczność. Ta jednak zawsze będzie obarczona ich subiektywnym odczuciem, w zależności od efektu ich wizyty w konkretnym urzędzie, czyli sukcesu lub porażki przy załatwianiu konkretnej sprawy bądź postrzeganiu otaczającej rzeczywistości, czyli stanu dróg, dostępności do usług zdrowotnych czy poziomu szkolnictwa, możliwości zatrudnienia czy choćby dostępu do nowoczenych technologii, np. Internetu. Dlatego chyba lepiej będzie, gdy jednostki samorządu terytorialnego obiektywnie i bez emocji oceniać będzie sucha, bezduszna, biurokratyczna norma Polskiego Komitetu Normalizacyjnego.
Normy, parametry, wskaźniki
W celu znormalizowania standardów funkcjonowania samorządów i obsługi, jakie świadczą dla lokalnej społeczności JST, powstała nowa norma PN-ISO 37120 ?Zrównoważony rozwój społeczny ? Wskaźniki usług miejskich i jakości życia?. Jest ona częścią serii norm międzynarodowych opracowywanych przez ISO na potrzeby zintegrowanego podejścia do zrównoważonego rozwoju. Jej celem jest pomoc samorządom...