Zmiany wprowadzane mocą ww. nowelizacji dotyczą nie tylko uprawnień inspektorów oraz zasad i trybu prowadzenia kontroli, które z całą pewnością najbardziej interesują przedsiębiorców prowadzących instalacje. Omawiana nowelizacja zawiera w swojej treści także przepisy, którymi najbardziej zainteresowani są pracownicy samej Inspekcji, wprowadzające istotne zmiany organizacyjne mające przełożyć się na wzrost uposażeń, a także zwiększenie liczby pracowników.

Jak możemy przeczytać w przedstawionym przez projektodawców uzasadnieniu, przygotowanie, a następnie uchwalenie noweli uIOŚ podyktowane było tym, iż ?funkcjonujący system prowadzenia kontroli zakładał konieczność powiadomienia przedsiębiorcy z 7-dniowym wyprzedzeniem o zamiarze przeprowadzenia kontroli, co negatywnie przekładało się na wyniki jej przeprowadzenia. Konsekwencją istnienia szarej strefy jest ponadto wzrost liczby kontroli prowadzonych w wyniku skarg i interwencji, a tym samym wzrosła liczba stwierdzanych nieprawidłowości. Przy aktualnym stanie kadrowym IOŚ nie ma możliwości zwiększenia liczby kontroli i szybkiego reagowania na zgłaszane interwencje?.

Rysują się zatem dwa podstawowe obszary zmian ? po pierwsze, zmiany natury proceduralnej i kompetencyjnej, ułatwiające prowadzenie kontroli, a po drugie, zmiany mające prowadzić do zwiększenia liczebności kadry Inspekcji oraz poprawy warunków pracy panujących w tej instytucji.

Policja środowiskowa

Pierwsz...