Podczas budowy mostu zastosowana została metoda nawisowa.
Na czym polega metoda, która umożliwia budowę mostu bez podparcia?
W tej chwili trwa wylewanie kolejnych segmentów umożliwiających budowę mostu bez podparcia. Obiekt powstaje tzw. metodą nawisową.
– Metoda nawisowa polega na wysuwaniu, za pomocą specjalnych wózków, kolejnych segmentów umożliwiających budowę mostu bez podparcia. W czwartek (5.05) został wylany kolejny segment, który połączy nas z estakadą znajdującą się od strony ul. Międzyrzeckiej i dochodzi prawie do samego przęsła nurtowego – wyjaśnia Tomasz Czajka, zastępca dyrektora kontraktu ze spółki Banimex, która prowadzi prace.
Ciężarówki nie pojadą nową drogą
AWW ma zapewnić połączenie całej wyspy, na której znajdują się m.in. osiedla Biskupin i Sępolno z południem miasta. Dzięki tej trasie kierowcy łatwiej i szybciej dostaną się m.in. na ul. Krakowską.
Będzie to droga jednojezdniowa przeznaczona tylko dla aut osobowych i komunikacji zbiorowej. Samochody ciężarowe powyżej 3,5 ton tędy nie pojadą.
9,5 km dróg rowerowych
Podczas budowy AWW po obu jej stronach powstaną drogi rowerowe. Ich łączna długość wyniesie 9,5 km. Po ukończeniu tej inwestycji rowerzyści będą mogli przejechać z południa Wrocławia, z al. Armii Krajowej przez mosty na AWW, na osiedla Biskupin i Sępolno.
Podstawowe informacje i Alei Wielkiej Wyspy
Aleja Wielkiej Wyspy (AWW) to jedna z najważniejszych i najbardziej oczekiwanych inwestycji we Wrocławiu. Powstaje we wschodniej części miasta. W jej ramach budowane są przeprawy nad rzekami Odrą i Oławą.
Docelowo ma połączyć ulice Krakowską i Mickiewicza. Droga ułatwi wjazd i wyjazd z Wielkiej Wyspy i wpłynie na zmniejszenie ruchu przez Park Szczytnicki.
Łączna długość Alei Wielkiej Wyspy to blisko 3,4 km. Powstanie również 12,5 km chodników oraz nowe drogi rowerowe. Koszt inwestycji to około 234 mln zł.
źródło: wroclaw.pl
Komentarze (0)