Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

Polska Grupa Górnicza podnosi ceny węgla średnio o 20 proc.

Polska Grupa Górnicza podnosi ceny węgla średnio o 20 proc.
Bartłomiej Leśniewski
17.08.2022, o godz. 10:30
czas czytania: około 2 minut
0

Największy polski producent węgla, Polska Grupa Górnicza, poinformował o podwyższeniu cen węgla dla odbiorców indywidualnych. Jak wynika z informacji spółki, podwyżka wynosi średnio 20 proc.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1 Regionalne Leszno [05.11 – 25.11.2024]

PGG uzasadniła ten krok drastycznym wzrostem kosztów produkcji i potrzebą inwestycji.

We wszystkich kopalniach

PGG poinformowała w swoim serwisie internetowym, że w związku ze znacznym wzrostem kosztów produkcji oraz potrzebą działań inwestycyjnych w celu zwiększenia produkcji węgla opałowego spółka ujednoliciła od wtorku ceny sprzedaży dla poszczególnych sortymentów węgla we wszystkich kopalniach.

Do tej pory te same sortymenty węgla opałowego miały w poszczególnych kopalniach różne ceny. Po zmianie średnia cena węgla opałowego w PGG ma wynosić ok. 1,2 tys. zł za tonę (w porównaniu do około 1 tys. zł dotychczas). Nadal ceny węgla z kopalń z PGG mają być jednymi z najniższych na rynku.

“Konieczność ujednolicenia cen węgla dla gospodarstw domowych w PGG wymuszona została drastycznym wzrostem kosztów produkcji od początku 2022 r. Na rynku skokowo podrożała m.in. stal niezbędna w kopalniach do zbrojenia wyrobisk (spółka zapłaci za nią aż o 78 proc. więcej niż przed rokiem). Znacznie droższa jest także energia elektryczna i paliwa a także usługi dla zakładów górniczych” – podano w komunikacie spółki.

Wydatki inwestycyjne

Według prognoz techniczno-ekonomicznych wydatki w PGG będą w tym roku o 2,4 mld zł większe niż rok wcześniej. Spółka poniesie też istotnie zwiększone wydatki na działania inwestycyjne konieczne dla zwiększania produkcji i sprzedaży węgla opałowego dla sektora komunalno-bytowego. PGG wyda na inwestycje o ponad 1,12 mld zł więcej, niż rok wcześniej.

Głównym kanałem sprzedaży węgla opałowego dla gospodarstw domowych pozostanie sklep internetowy spółki, w którym od początku roku w opał zaopatrzyło się ponad 170 tys. klientów. Za pośrednictwem e-sklepu do gospodarstw domowych trafiło dotąd blisko 700 tys. ton węgla. System sprzedaży w PGG ma być doskonalony i rozbudowywany.

PGG jest największym producentem węgla w Unii Europejskiej, a podpisana w maju ub. roku umowa społeczna dla górnictwa wyznaczyła ścieżkę wygaszania jej kopalń do końca 2049 r.

W perspektywie najbliższych 12-13 lat PGG, która w tym roku ma dostarczyć na rynek ponad 23 mln ton węgla kamiennego, miałaby zmniejszyć wydobycie tego surowca o połowę – wynikało z informacji spółki z początku br., od lutego korzystającej z budżetowego wsparcia na redukcję zdolności produkcyjnych.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2024