– Wprowadzona zmiana ma usprawnić proces sprzedaży oraz zagwarantować zakup węgla dla większej liczby osób. Wprowadzona zmiana dotyczy również tych odbiorców, którzy numerki (kolejkowe – PAP) otrzymali już wcześniej – powiedział w poniedziałek PAP rzecznik JSW Tomasz Siemieniec.
Wcześniej JSW, wyspecjalizowana w węglu koksowym dla przemysłu stalowego, nie prowadziła indywidualnej sprzedaży węgla opałowego. Jej rozpoczęcie w kopalni Budryk ma wesprzeć odbiorców ogrzewających swoje domy tym paliwem w sytuacji braków węgla na rynku.
Kolejka z numerkami
Zakupu węgla dokonuje się bezpośrednio w kopalni Budryk w Ornontowicach. Zgodnie z przyjętymi zasadami, pierwszym etapem jest rejestracja kupującego, który otrzymuje numer kolejkowy. Obecnie jednak kopalnia zaprzestała wydawania numerków do czasu rozładowania kolejki.
– Po obsłużeniu klientów z wydanymi już numerkami, kopalnia powróci do ich wydawania. Informacja o wznowieniu ich wydawania pojawi się na stronie internetowej spółki – poinformował rzecznik JSW.
JSW przypomina, że nie produkuje i nie prowadzi sprzedaży tzw. ekogroszku, a jedynie węgiel w sortymencie Orzech, o parametrach opisanych na stronie internetowej firmy. “Jest to węgiel o niskiej zawartości popiołu i siarki, lecz o dużej spiekalności, co wyklucza jego zastosowanie jako paliwa zamiennego w stosunku do ekogroszków” – czytamy w informacji JSW.
Dzienny limit sprzedaży węgla typu Orzech z kopalni Budryk to 180 ton. Sprzedaż odbywa się podczas jednej zmiany, w dni robocze od 6.30 do 14.30. Jastrzębska spółka nie planuje oferowania węgla przez internet.
Komentarze (0)