W najbliższy wtorek PKN Orlen przedstawi nową strategię koncernu zapowiedzieli przedstawiciele spółki w piątek. Koncern musi ją zaktualizować po przejęciu w 2022 r. Grupy Lotos i PGNiG. Poprzednia strategia z 2020 r. zakładała inwestycje w wysokości 140 mld zł do 2030 r. Jak podano około 85 mld zł z tej puli miało zostać przeznaczone “na nowe, perspektywiczne obszary związane przede wszystkim z energetyką odnawialną i zaawansowaną petrochemią”. PAP zapytała aktualne plany Orlenu dotyczące rozwoju sieci punktów ładowania samochodów elektrycznych w związku z planami Unii Europejskiej zakazu rejestracji samochodów z silnikami spalinowymi od 2035 r.
– Dzisiaj zawieramy głównie partnerstwa z polskimi miastami, które decydują się na zakup autobusów wodorowych. Głównie transport ciężki decyduje się na taki napęd i stawiamy stacje w tych aglomeracjach, gdzie będzie popyt – stwierdziła Klarecka.
Według danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) PKN Orlen w 2022 r. miał 1920 stacji paliw, co stanowiło 24,3 proc. rynku w Polsce. Jak podaje POPiHN w tym okresie w kraju ogółem działało już 2565 ładowarek pojazdów elektrycznych różnych operatorów, ale większość poza stacjami paliw.
w całym 2022 r. Grupa Orlen osiągnęła przychody na poziomie 278,5 mld zł, EBITDA LIFO na poziomie 38,7 mld zł i zysk netto w wysokości 21,5 mld zł. Wyniki oczyszczono o jednorazowy zysk na okazyjnym nabyciu Grupy LOTOS i PGNiG.
Komentarze (0)