GDDKiA poinformowano, że w przetargach na trzy odcinki S8 wpłynęło 37 ofert. – Wszystkie mieściły się w założonym przez nas budżecie, który wynosił ok. 1,9 mld zł na realizację wszystkich trzech zadań – podał wrocławski oddział GDDKiA.
Najlepsze oferty
Rozstrzygnięto przetarg na odcinek S8 Kobierzyce Północ – Kobierzyce Południe. Tu najlepszą ofertę złożyła firma Strabag, która za realizację tej inwestycji zaproponowała cenę ponad 309 mln zł.
Z kolei firma PORR wygrała przetarg na zaprojektowanie i budowę odcinka Kobierzyce Południe – Jordanów Śląski. Oferta spółki opiewa na ponad 401 mln zł.
– Na trzeci odcinek, Jordanów Śląski – Łagiewniki Zachód, wpłynęło 13 ofert, które są jeszcze weryfikowane – podała GDDKiA.
Sześć odcinków
Budowę drogi ekspresowej S8 pomiędzy Wrocławiem a Kłodzkiem podzielono na sześć odcinków. GDDKiA podała, że wkrótce zostanie ogłoszony przetarg na zaprojektowanie i budowę odcinka Ząbkowice Śląskie – Bardo. – Przygotowywana jest dokumentacja przetargowa dla odcinka Łagiewniki Zachód – Ząbkowice Śląskie Północ. Dla ostatniego odcinka Bardo – Kłodzko jesteśmy w trakcie prac przygotowawczych, których efekt jest uzależniony od wyniku analiz połączenia go z planowaną obwodnicą Złotego Stoku – podano.
Zakończenie całej inwestycji (Wrocław – Kłodzko) i oddanie trasy do ruchu planowane jest w latach 2028-2033. W Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. zapisano również realizację dalszego przebiegu S8, od Kłodzka do Boboszowa i granicy z Czechami – podał GDDKiA.
Komentarze (0)